Πέμπτη, 9 Απριλίου 2009

Ντομάτα σπορά φύτεμα καλλιέργεια

Φύτευση ντομάτας από σπόρους
Σπείρε τε τους σπόρους 6 εβδομάδες πριν από την τελευταία ημερομηνία παγετού στην περιοχή σας. Φυτέψτε το σπόρο 1-1.5 cm βαθιά σε κομπόστα για σπόρους και διατηρήστε τη θερμοκρασία μεταξύ 24-29 C για την καλύτερη βλαστικότητα.

καλλιέργεια ντομάτας
καλλιέργεια τομάτας

Οι ντοματιές χρειάζονται 12-14 ώρες φως την ημέρα για μην γίνουν ψιλόλιχνες. Όταν βγουν στα φυτά τέσσερα φύλλα, μεταμοσχεύστε τα σε μεγαλύτερες γλάστρες για να προωθήσετε της ανάπτυξης της ρίζας.

Μετά τη μεταμόσχευση, κρατήστε τα φυτά σε χαμηλότερη θερμοκρασία τη νύχτα, μεταξύ 10-13 C βαθμών Κελσίου για την γρηγορότερη προώθηση της ανθοφορίας σε ορισμένες ποικιλίες. Οι ημερήσιες θερμοκρασίες θα πρέπει να ανέβουν στους 24-29 C βαθμούς Κελσίου για την προώθηση ταχείας ανάπτυξης.
Εκθέστε τα φυτά στις εξωτερικές συνθήκες δηλαδή στο φως και στον αέρα περίπου 10 ημέρες, για να σκληρύνει και να χοντρύνει το στέλεχος τους.
Το πότισμα θα πρέπει να γίνεται με μέτρο, ούτε πολύ ούτε λίγο, για να μην καθυστερήσει η ανάπτυξη των φυτών. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε υγρό οργανικό λίπασμα αν τα φύλλα κιτρινίζουν. Κρατήστε τα επίπεδα του φωσφόρου υψηλό. Πάρα πολύ άζωτο θα καθυστερήσει την καρποφορία.

Μεταμόσχευση

Για τη μεταμόσχευση στον κήπο σας, η μέση θερμοκρασία του εδάφους θα πρέπει να είναι περίπου από 15-18 C διαφορετικά τα φυτά θα γίνουν κίτρινα ή κοντά και θα έχουν αργή καρποφορία. Οι ντομάτες πρέπει να μεταμοσχευθούν στις τελικές θέσεις τους στο έδαφος, όταν είναι περίπου 15 εκατοστά.
Οι ντομάτες έχουν δύο χωριστές περιοχές ριζών. Η πάνω περιοχή είναι ειδικευμένη για να απορροφάει τις θρεπτικές ουσίες από το νερό. Τα χαμηλότερα μέρη των ριζών απορροφούν το νερό αλλά είναι λιγότερο ικανά να απορροφήσουν τις θρεπτικές ουσίες. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτές τις εξειδικευμένες ρίζες, για να καλλιεργήσετε πιο υγιέστερες και παραγωγικές ντομάτες μεταφυτεύοντας τις βαθειά, αφήνοντας μόνο τα πάνω φύλλα να προεξέχουν και σκεπάζοντας τον κορμό τους με χώμα. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη και άλλων ριζών από τον κορμό τους. Έτσι θα απορροφούν περισσότερες θρεπτικές ουσίες από ότι κανονικά.

Προτεινόμενη απόσταση φύτευσης
Η απόσταση φύτευσης στις σειρές μεταξύ των φυτών θα πρέπει να είναι από 60 έως 90 cm.Μπορείτε να φυτέψετε την ντομάτα μέχρι απόσταση 45 cm και κυρίως στα παρτέρια, να ξέρετε όμως ότι οι ντοματιές απωθούνται μεταξύ τους, για αυτό είναι καλό να τηρούνται οι αποστάσεις. Η απόσταση μεταξύ των σειρών πρέπει να είναι 90-120 cm.

Συγκαλλιέργεια ντομάτας
Η ντομάτα καλλιεργείται μαζί με σκόρδο, κατιφέ, κρεμμύδι, μαϊντανό, σχοινόπρασο, καπουτσίνο, καρότο, τσουκνίδα, βασιλικό, μέντα, μελλισόχορτο. Η καλλιέργεια σκόρδου ανάμεσα στις ντομάτες τις προστατεύει από τον τετράνυχο, ο κατιφές από έντομα και νηματώδεις του εδάφους, ενώ η τσουκνίδα η μέντα και το μελλισόχορτο καλυτερεύει την ποιότητά της. Ο βασιλικός απωθεί τις μύγες, τα κουνούπια και τα σκουλήκια των καρπών, τις βοηθάει στις ασθένειες και συμβάλει στην ανάπτυξή τους. Οι ντομάτες δεν έχουν πρόβλημα να καλλιεργούνται στο ίδιο μέρος κάθε χρόνο.
Δεν καλλιεργείται με πατάτες, μάραθο, καλαμπόκι, αγγούρι, λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι, γογγύλι, άνιθο. Μην τις φυτεύεται κάτω από καρυδιές για την αποφυγή της μάρανσης του καρυδιού.

Ασθένειες

Φυτέψτε ντομάτες ανθεκτικών ποικιλιών για διαρκή συγκομιδή. Οι ασθένειες της μάρανσης των φύλλων, όπως η πρόωρη μάρανση και η αλτενάρια αρχίζουν να εμφανίζονται περίπου στις αρχές Ιουλίου, που τα φυτά είναι πιο ευαίσθητα μόλις αρχίζει η παραγωγή καρπών. Για να μειωθούν τα προβλήματα των ασθενειών, φυτέψτε ανθεκτικές ποικιλίες και αλλάξτε την καλλιέργεια τομάτας σε διάφορα μέρη του κήπου κάθε χρόνο, με τη χρήση μιας τριετούς εναλλαγής.
Η μάρανση από φουζαρίωση, μια ασθένεια που προκαλείται από ένα μύκητα του εδάφους, εμφανίζεται από τα μέσα έως τα τέλη της καλλιέργειας στις νότιες περιοχές.Όταν υπάρχουν προβλήματα μάρανσης από τη φουζαρίωση συνιστάτε εξαετές πρόγραμμα εναλλαγής ή χρήση ανθεκτικών ποικιλιών. Μην φυτεύετε μελιτζάνες, πιπεριές, πατάτες, σε μολυσμένο έδαφος κατά τη διάρκεια της περιόδου εναλλαγής. Η πρόωρη μάρανση και η ανθράκωση είναι κοινές ασθένειες, και ευνοούνται από τη ζέστη και την υγρασία. Η καθυστερημένη μάρανση είναι πιο κοινή στις χερσαίες περιοχές και πιο ψηλές περιοχές, ειδικά κατά τη διάρκεια της άνοιξης και του φθινοπώρου.

Λίπανση ντομάτας

Η μάρανση και η πτώση των λουλουδιών αντιμετωπίζονται εξασφαλίζοντας επαρκές επίπεδο προστασίας του εδάφους σε ασβέστιο, και σταθερή υγρασία. Ο φώσφορος είναι απαραίτητος στα πρώτα στάδια της καλλιέργειας και ιδιαίτερα στην εποχή του σχηματισμού των άνθεων.
Το κάλιο είναι απαραίτητο στο δέσιμο και στην αύξηση του μεγέθους των καρπών.Η πτώση, η κακή ποιότητα των καρπών και η χαμηλή παραγωγή, είναι αποτέλεσμα της ανεπάρκειας καλίου. Το κάλιο παίζει ακόμα σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση των ασθενειών όπως η φουζαρίωση, η βερτιτσιλίωση, η αλτερνάρια, η σήψη του στελέχους και το κλαδοσπόριο κ.α. Η ντομάτες που φυτεύονται σε υγιές έδαφος δεν θα έχουν σοβαρά προβλήματα από ασθένειες.
Το μαγνήσιο είναι ακόμα απαραίτητο στην καλλιέργεια της ντομάτας. Η έλλειψη του μαγνησίου έχει σαν αποτέλεσμα την μειωμένη απόδοση της παραγωγής και την υποβάθμιση της ποιότητας του καρπού.
Το είδος λιπάσματος που χρησιμοποιείται έχει επίπτωση στη γεύση της τομάτας. Πολύ νόστιμες ντομάτες είναι μερικές φορές το αποτέλεσμα υπό ορισμένες συνθήκες καλλιέργειας. Αποφύγετε να συντηρείτε τομάτες στο ψυγείο διότι θα καταστρέψει το μεγαλύτερο μέρος της γεύσης της. Οι ντομάτες είναι καλύτερα να αποθηκεύονται σε θερμοκρασίες δωματίου πάνω από τους 10 C.

Συμβουλές

Ο καύσωνας πρέπει να βρίσκει τα φυτά μας ποτισμένα. Φροντίζουμε να ποτίζουμε απογευματινές ή βραδινές ώρες, διαφορετικά καίγονται οι ανθοταξίες. Εφαρμόζουμε εδαφοκάλυψη για την διατήρηση της υγρασίας του εδάφους.
Οι ψεκασμοί πρέπει να γίνονται τις απογευματινές ή τις πρώτες πρωινές ώρες της ημέρας και ποτέ κατά την διάρκεια πλήρης ηλιοφάνειας...
Οι λιπάνσεις κατά την διάρκεια του καύσωνα δεν επιτρέπονται διότι τα φυτά δεν μπορούν να απορροφήσουν θρεπτικά στοιχεία όταν η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη από 35 C. Με την προσθήκη λιπασμάτων κατά την περίοδο του καύσωνα υπάρχει πιθανότητα να κάψουμε το ριζικό σύστημα των φυτών και να δημιουργήσουμε πύλες εισόδου παθογόνων από το ριζικό σύστημα.
Οι ντομάτες ανοίγουν και σκάνε όταν γίνετε ακανόνιστο πότισμα με αποτέλεσμα να χαλάνε γρηγορότερα. Προσοχή στα ποτίσματα λοιπόν...

Μέθοδοι καλλιέργειας της ντομάτας

Συμβουλές για την φύτευση, το σωστό βάθος μεταφύτευσης και τρόπους για την υποστύλωση της ντομάτας

Video για το κλάδεμα της ντομάτας

Βέβαια αυτό το κλάδεμα δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην Ελλάδα με τον δυνατό και διαρκή ήλιο παρά μόνο σε περιοχές που οι ντομάτες βρίσκονται υπό σκιά…

ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ ΝΤΟΜΑΤΑΣ

Υπάρχουν περίπου 1200 ποικιλίες ντομάτας. Ας δούμε μερικές βασικές και διαδεδομένες:

  1. Ace 55(καλλιεργείτε από παλιά στην Ελλάδα)
    80 ημερών. Η Ace είναι μεσαίου μεγέθους κόκκινες τομάτες με λεπτή φλοίδα και γλυκιά γεύση. Έχουν πολύ καλή αντίσταση στις ασθένειες και είναι ανθεκτικές στο σκάσιμο και στα χτυπήματα. Αντέχει στις άνυνδρες, άγονες και ξηρές περιοχές και είναι ευρέως διαδεδομένη στην περιοχή της νότιας Μεσογείου και στην χώρα μας. Είναι πολύ καλή για αυτούς που δεν τους αρέσει η όξινη γεύση της τομάτας. Αυτό όμως καθιστά την Ace 55 μια κακή επιλογή για κονσερβοποίηση. Αν θέλετε να κάνετε πάστα από αυτή την ποικιλία θα πρέπει να την μαγειρέψετε ή να προσθέσετε λεμόνι, κάτι που οφείλεται στη χαμηλή περιεκτικότητα σε οξέα. Χρησιμοποιείτε κυρίως σε σαλάτες αλλά και σε γεμιστά.
  2. Brandywine
    74 ημερών. Χρονολογείται από το 1800, αυτή η ροζ ντομάτα θεωρείται από πολλούς ως η καλύτερη από όλους σε γεύση. Μεγάλες με λεπτή φλούδα που φτάνουν μέχρι τα 450 γραμμάρια. Τα φύλλα της μοιάζουν με της πατάτας. Δεν είναι ανθεκτική σε ασθένειες αλλά είναι ένα από τις καλύτερες γευστικές ντομάτες.Χρησιμοποιείτε σε σαλάτες και σάντουιτς.

    Ντομάτα - Brandywine

    Ντομάτα - Brandywine

    Ντομάτα - Brandywine

    Ντομάτα - Brandywine

  3. Cherokee Purple - Η παλιά μαύρη ντομάτα;
    85 ημερών.Αυθεντική ποικιλία πριν το 1890 από το Tennessee, Τσερόκι ινδιάνικης καταγωγής.Έχει εξαιρετική γεύση και άρωμα, για μένα την καλύτερη από όλες. Έχει συμπαγή πυκνή σάρκα, ζουμερή υφή, με μικρούς σπόρους ακανόνιστα διάσπαρτους. Κάνει για σαλάτες αλλά και γεμιστά. Είναι ανθεκτική σε ασθένειες, έχει καλή αντίσταση στην σεπτόρια των φύλλων και αντέχει στα νότια ζεστά μέρη. Κάνει μεγάλους καρπούς (250-400 γραμμάρια) και εξωτερικά είναι ομαλή με ελαφρές ραβδώσεις. Ωριμάζει σε σκοτεινά σκιερά μέρη και γίνετε από ροζ μωβ. Μερικές φορές ονομάζεται και μαύρη ντομάτα. Το χρώμα το μεταφέρει μέσω της σάρκας της, κυρίως στο τέλος του στελέχους.Τα σπόρια της περιβάλλονται από πράσινη γέλη.

    ντομάτα-μαύρη-cherokee purple

    ντομάτα-μαύρη-cherokee purple

    ντομάτα-μαύρη-cherokee purple

    ntomata

  4. Gregory’s Altai
    67 ημερών. Μια ποικιλία ντομάτας από τη Σιβηρία από τα βουνά Αλτάι. Είναι πρώιμη ποικιλία και δίνει μεγάλες ροζ ντομάτες. Η γεύση της είναι γλυκιά και όξινη και παράγει ντομάτες όλη την εποχή. Κάνει για σαλάτες αλλά και γεμιστά.

    ντομάτα-Gregory’s Altai

  5. Mortgage Lifter
    83 ημερών. Πρόκειται για μια βελτιωμένη έκδοση του 'Radiator Charlie's, στην οποία έχει προστεθεί αντίσταση στις ασθένειες, οι καρποί έχουν γίνει πιο ομοιόμορφοι και στην ωρίμανση γίνονται κόκκινες και όχι ροζ-κόκκινες. Τα φρούτα είναι μεγάλα, (250-400 γραμμάρια) και είναι πολύ παραγωγικές. Αποτελεί μία από τις πιο παραγωγικές και αξιόπιστες ντομάτες και είναι παραγωγική μέχρι τον παγετό. Πρόκειται για μια εξαιρετική ποικιλία για το σπίτι ή για πώληση.

    ντομάτα-Mortgage Lifter

  6. Oxheart-Βοιδοκαρδιά ή καρδιά βουβαλιού (καλλιεργείτε από παλιά στην Ελλάδα)
    88 ημερών. Το σχήμα της καρδιάς του βουβαλιού είναι το αποτέλεσμα ενός μόνο γονιδίου μετάλλαξης, που έγινε περίπου το 1925. Παράγουν πολύ μεγάλες, ροζ, σε σχήμα καρδιάς του βουβαλιού ντομάτες, βάρους από 400 έως 900 γραμμάρια. Η γεύση της είναι σταθερή και σαρκώδης, με λίγους σπόρους και ήπια γεύση.

    ντομάτα-καρδιά βουβαλιού

  7. Roma VF-Ιταλικό ντοματάκι για πάστα;(καλλιεργείτε από παλιά στην Ελλάδα)
    75 ημερών. Μία πολύ δημοφιλής ντομάτα σε σχήμα αχλαδιού. Έχει διαδοθεί και προσαρμοστεί παντού. Τα φρούτα ωριμάζουν ομοιόμορφα. Έχει καλή αντοχή στις ασθένειες, τη ζέστη και στα σκουλήκια των καρπών. Είναι από τις πιο αξιόπιστες ντομάτες για πάστα και κονσερβοποίηση.

    ντομάτα-Roma VF

  8. Stupice
    62 ημερών. Τσεχοσλοβακικής καταγωγής. Η Stupice είναι πρώιμη ποικιλία, παραγωγική, ανεκτική σε ασθένειες με πολλή καλή γεύση. Είναι παραγωγική μέχρι τον παγετό. Οι ντομάτες έχουν βαθιά γεύση με θαυμάσια ισορροπία της γλυκύτητας και δριμύτητας. Οι καρποί είναι μικροί περίπου 50 γραμμάρια και παράγονται σε ομάδες των 6 έως 8 που συγκεντρώνονται κοντά στη βάση του φυτού. Οι καρποί γίνονται κόκκινοι όταν ωριμάζουν πλήρως. Είναι πολύ καλή ποικιλία για σαλάτες.

    ntomata

  9. White Wonder
    84 ημερών. Πιθανός προέρχονται από την ποικιλία Λευκό μήλο προ-1860. "Το λευκό θαύμα" έχει μια ένα κρεμ λευκό χρώμα και μια γλυκιά γεύση. Οι καρποί είναι μεσαίου μεγέθους. Χρησιμοποιείτε κυρίως σε σάλτσες και για διακόσμηση πιάτων.

    ντομάτα-λευκό θαύμα

  10. Σαλμονίκο(καλλιεργείτε από παλιά στην Ελλάδα)
    Η ντομάτα η σαλμανικιώτικη, (από το Σαλμονίκο που βρίσκεται ανάμεσα στη Πάτρα και το Αίγιο) είναι μια ντομάτα που ακόμη υπάρχει σε πάγκους της λαϊκής του Αιγίου.Μια ντομάτα από τις παλιές. Ζάχαρη. Την ξεχωρίζεις από το χρώμα της που είναι ροζ ή μελιτζανί και το σχήμα της που είναι σαν μελιτζάνα.

    ντομάτα Σαλμονίκο

ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΣΠΟΡΩΝ

ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ:
Οι διαφορετικές ποικιλίες πρέπει να χωριστούν 100 μέτρα η μία από την άλλη καλλιέργεια που ανθίζει συγχρόνως για να εξασφαλίσουμε απόλυτη αγνότητα. Για στο σπίτι μας μια απόσταση 50 μέτρων θεωρείτε ικανοποιητική.

ΣΥΓΚΟΜΙΔΗ-ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Επιτρέψτε στις ντομάτες να ωριμάσουν εντελώς πριν τη συλλογή τους για την παραγωγή σπόρου. Τα ανώριμα φρούτα (πράσινα), που σώζονται από τον πρώτο κρύο, θα ωριμάσουν αργά εάν κρατιούνται σε μια δροσερή, ξηρά θέση.
Κόψτε την ντομάτα στη μέση και συμπιέστε έξω από τις κοιλότητες την ουσία που περιέχει τους σπόρους που είναι σαν ζελατίνα. Εάν γίνει προσεκτικά, η ίδια η ντομάτα μπορεί μετά να φαγωθεί. Τοποθετήστε τη ζελατίνα και τους σπόρους σε ένα βάζο ή ένα ποτήρι και τοποθετήστε σε μια θερμή θέση, 16-24° κελσίου για περίπου 3-4 ημέρες. Ανακατώστε μια φορά την ημέρα.

σπόροι ντομάτας

σπόροι ντομάτας

Ένα στρώμα μύκητα σαν μούχλα θα αρχίσει να εμφανίζεται στην κορυφή του μίγματος μετά από τις μερικές ημέρες. Αυτός ο μύκητας όχι μόνο τρώει το ζελατινούχο πολτό που περιβάλλει κάθε σπόρο και αποτρέπει τη βλάστηση. Παράγει επίσης αντιβιοτικά που βοηθούν στον έλεγχο των ασθενειών στους σπόρους.

σπόροι ντομάτας

σπόροι ντομάτας

Μετά από 3-4 ημέρες γεμίστε το δοχείο με τους σπόρος με ζεστό νερό και ανακατέψετε. Αφήστε το περιεχόμενο να ηρεμίσει και χύστε έξω το νερό μαζί με τα κομμάτια του πολτού ντοματών και των ανώριμων σπόρων που επιπλέουν στην κορυφή. Οι βιώσιμοι σπόροι είναι βαρύτεροι και μένουν στο κατώτατο σημείο του βάζου. Αδειάστε τους καθαρούς σπόρους σε ένα ανοιχτό δοχείο και ξεράνετε σε δροσερή θέση για μια δυο εβδομάδες έως ότου ο σπόρος είναι αρκετά ξηρός και σπάει όταν τον τσακίζετε.

Πηγές:http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tomato_cultivars
http://www.thisgardenisillegal.com/category/tomato-tastings
http://www.southernexposure.com/

Πληροφορίες και φωτογραφίες για τις ασθένειες της ντομάτας
http://www.plantprotection.hu
http://en.wikipedia.org/wiki
http://pnwhandbooks.org

Διαβάστε ακόμη:Φτιάχνω τοματοπολτέ-πάστα τομάτας

321 σχόλια :

1 – 200 από 321   Νεότερο›   Νεότερο»
Ανώνυμος είπε...

Που μπορώ να βρω την ποικιλία brandywine? Μια γρήγορη αναζήτηση σε διάφορους προμηθευτές σπόρων δεν με οδήγησε πουθενά.

Θεόδωρος είπε...

Την ποικιλία bradywine δεν γνωρίζω αν μπορείς να την βρεις στην Ελλάδα.
Από ότι κατάλαβα ψάχνεις για την καλύτερη ποικιλία σε γεύση. Όντος πολλοί την θεωρούν πρώτη και καλύτερη και όντος είναι πολύ νόστιμη και αρωματική ντομάτα.
Για μένα βέβαια που έχω δοκιμάσει και καλλιεργήσει αρκετές ποικιλίες, πρώτη θεωρώ την cherokee όχι μόνο από άποψη γεύσης και αρώματος αλλά και από άποψη παραγωγής, αντοχή σε ασθένειες και προσαρμογής στο Ελληνικό κλίμα.
Βέβαια όσο αναφορά την γεύση αυτό είναι υποκειμενικό, άλλοι μπορούν να ξετρελαθούν με την γεύση της και άλλη να τη θεωρήσουν απλώς μια νόστιμη ντομάτα.
Στο blog υπάρχουν ξένες διευθύνσεις που πουλάνε και bradywine και cherokee purple.

thegoul είπε...

Βρήκα κάποιες διευθύνσεις για αγορά σπόρων
αλλά δεν στέλνουνε στην Ελλάδα.Μπορείς να μου δώσεις κάποια διεύθυνση που να στέλνει
και στην Ελλάδα;Ευχαριστώ.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ είπε...

Δες στο παλιές ποικιλίες για σπόρους στα σχόλεια από πού αγοράζω εγώ, από εκεί στέλνουν Ελλάδα

pol είπε...

Σημερα μου ηρθε ο φακελος απο Αμερικη με τους σπορους απο την ντοματα cherokke.Του χρονου θα σας πω τι λεει σαν γευση και σαν φυτο.
Ευχαριστω για ολες τις πληροφοριες του site σας.Πολυ καλο.

Ανώνυμος είπε...

Pol απο ποιο Αμερικάνικο site αγόρασες τους σπόρους;

giovanni είπε...

διατηρω μια ποικιλια που μοιαζει με την brandywine.Φετος πηρα ντοματες 800gr.Ειναι σαρκωδης και πεντανοστιμη.Οποιος θελει μπορω να του στειλω μερικους σπορους για δοκιμη.

Dimitrios είπε...

giovanni θα ήθελα και γω μερικούς σπόρους brandywine και cherokee purple αν έχεις την ευγενή καλοσύνη.Το e-mail μου είναι dtsiamis@gmail.com.
Σ' ευχαριστώ
Δ.

ΙΩΑΝΝΗΣ είπε...

Giovani αν μπορούσες λιγους σπόρους και σε μένα θα σου ημουν ευγνώμων ευχαριστώ.Επισης θα ηθελα οποιος εχει πληροφοριες και εμπειριες απο την ποικιλια ΒΡΑΥΡΩΝΑΣ-ΜΠΑΤΑΛΑ.Ποιο νόστιμη ντομάτα που δοκίμασα εφέτος. jls@mail.gr

Ανώνυμος είπε...

Pol, ποιά η αμερικάνικη διεύθυνση για παραγγελία της cherokee purple;
thanks!

Ανώνυμος είπε...

Θελω να ρωτησω που μπορω να προμηθευτω ποκιλιες οπως Λευκη Ομορφια, Κιτρινο αχλαδι, Κιτρινη πλισε, κιτρινη μπανανα ή Green zebra απο ελλαδα, η εταιριες που φερνουν σπορους ευχαριστω πολυ.
Aν θελετε επικοινωνηστε μαζι μου στο minimew19@yahoo.gr

Ellada είπε...

Πρέπει να πω, πρώτα, ένα μπράβο, για την πολλή καλή δουλειά που κάνεις.
Ελα να κάνεις και εσύ μια βόλτα, στο μπλογ, που έχω. Μιλάω και εγώ για το κήπο, και είναι όλο βιολογικό.

georgepap31 είπε...

Δοκιμάστε να έρθετε σε επαφή με το www.peliti.gr , ντόπιες ποικιλίες τομάτας και άλλων φυτών για ανταλλαγή. Πολύ ενδιαφέρον!

ioannis32 είπε...

Για σας παιδια!! Και εγω λατρης της κηπουρικης!
Brandywine βρηκα ευκολα απο Αγγλια παιδια και αναμενουμε για γευση ..

Επισης εχω φυτεψει "Country Taste F1", που λεγεται οτι ειναι τοσο μεγαλες που στελνονται σε διαγωνισμους. "Tommy Toe" που λενε οτι εχουν εξαιρετικη γευση και "Suncherry Premium F1" που λεγεται οτι ειναι οτι πιο νοστιμο σε ντοματακια Cherry στον κοσμο...
Οταν γινουν με το καλο θα σας πω.

Θεόδωρος είπε...

Ιωάννη32 η bradywine θεωρώ μιας και την έχω καλλιεργήσει ότι δεν είναι και τόσο καλή για το ζεστό κλίμα της Ελλάδας, τουλάχιστον για τις νότιες και πεδινές περιοχές. Πιστεύω ότι είναι για πιο δροσερά κλίματα και για το βουνό για αυτό και το ροζέ χρώματος και το λίγο φύλλωμα τους. Οι άλλες ντοματιές που αναφέρεις είναι υβρίδια αφού φέρουν το σήμα F1 που σημαίνει ότι δεν μπορείς να κρατήσεις σπόρο διατηρώντας τα γενετικά τους χαρακτηριστικά...
Σου εύχομαι καλή επιτυχία
και όταν με το καλό γίνουν γράψε μας τις εντυπώσεις σου

ioannis32 είπε...

Θεοδωρε ειμαι στην βορεια Ελλαδα (Επανομη)και εχω καλες πιθανοτητες για την Brandywine συν του οτι ποτιζω με σταγονιδια.

Για τα υβριδια εχεις δικιο και γνωριζω αυτα που λες. Τα αγορασα ομως εν γνωση μου αφου δεν εχω σκοπο να κρατησω σπορο.
Τα υβριδια ειναι αποτελεσμα γονιμοποιησης της γυρης 2 διαφορετικων ποικιλιων με σκοπο μια βελτιωμενη ποικιλια αλλα δεν παραγεται ξανα απο το φυτο που εχουμε εμεις το ιδιο υβριδιο παιρνοντας τον σπορο του. :0(
Αυτος αλλωστε ειναι και ο 1ος λογος της μεγαλης διαφορας στην τιμη αναμεσα στον σπορο του υβριδιου και σε ενα συμβατικο.

Εσυ ομως που δοκιμασες την Brandywine πες μας την γνωμη σου και για την γευση της γιατι εχω μια αγωνια και η ωρα που θα τις γευτω πεφτει καπως μακρια!

nickmaverick είπε...

Είμαι νέος στο "σπορ" αλλά μου αρέσει πολύ να ασχολούμαι. Το πρόβλημά μου είναι η έλειψη γνώσεων και η έλλειψη... κήπου (μένω σε πολυκατοικία). Φέτος φύτεψα 2 ντοματιές και μια αγγουριά σε 2 ζαρντινιέτες του 1μ (τις ντοματιές μαζί και την αγγουριά χώρια). Ενώ βλέπω καρπούς (λίγους γιατί λανθασμένα ακολούθησα το πρόγραμμα ποτίσματος που μου είπε ο γεωπόνος 1 φορά τις 3 μέρες, ενώ ήθελε πιο αραιά για να δέσουν οι καρποί) βλέπω συνεχώς να μαραίνεται το φυτό και ο πρώτος καρπός που μεγάλωνε να σαπίζει. Υποπτεύθηκα έλλειψη ασβεστίου και πρόσθεσα μισή χούφτα στο κάθε φυτό και έριξα λίγο νερό γιατί ήδη δεν είχαν δέσει αρκετά άνθη (κάτω από 10).
Το ίδιο βλέπω περίπου να συμβαίνει με την αγγουριά, μόνο που ενώ έχει αρκετούς καρπούς και λουλουδάκια (μικροί καρποί και όχι οι μεγάλοι) μερικά φύλλα στη βάση κιτρίνισαν και έχουν στίγματα. Δεν βρήκα πληροφορίες για αυτή την ασθένεια (αν είναι). Έχει κανένας καποια πληροφορία ή σελίδα να κοιτάξω;

Επίσης που θα βρω σπόρους για τις νόστιμες ποικιλίες ντομάτας που περιγράψατε πιο πάνω;
δηλαδή:
Ace 55
Brandywine
Cherokee Purple
Gregory’s Altai (αυτή κάνει και εκτός θερμοκηπίου το χειμώνα;)
Mortgage Lifter
Oxheart
Stupice
και ΒΡΑΥΡΩΝΑΣ-ΜΠΑΤΑΛΑ

Συγγνώμη αν σας κούρασα, αν είναι πολύς ο κόπος απλά προτείνετέ μου την ποικιλία που κάνει πολλές ντομάτες ή μια που δίνει καρπούς τον περισσότερο χρόνο. Αυτό γιατί η ντομάτα σαν καρπός μου αρέσει πάρα πολύ.
Σας ευχαριστώ
Νίκος

Ευχαριστώ

ioannis32 είπε...

Δεν θα σου προτεινα ντοματες κανονικες σε γλαστρα (το εχω δοκιμασει με αποτυχια) αλλα εαν δεν εχεις αλλη επιλογη τοτε να βαλεις ντοματες cherry απο τις οποιες οριμενες ποικιλειες κανουν.
Δες εδω εχει μεγαλη ποικιλια, μερικες σε καλυπτουν.

http://www.tandmworldwide.com/seeds1/search.html?section=seeds1&search=tomatoes

nickmaverick είπε...

Ευχαριστώ για την απάντηση. Βασικά μπερδεύτηκα με τις ποικιλίες. Υπάρχει καμία προτεινόμενη ποικιλία για γλάστρα μιας και υπάρχουν μικρές πιθανότητες επιτυχίας; Κατά προτίμηση με τις ιδιότητες που είπα προηγουμένως (πολλοί καρποί, παρατεταμένη καρποφορία).
Νίκος

ioannis32 είπε...

http://www.tandmworldwide.com/seeds1/product/4657/1.html

Δοκιμασε αυτα για την γλαστρα.
Και βρες κηπο το γρηγοροτερο.......

;-)

nickmaverick είπε...

Ευχαριστώ για την πρόταση. Οπότε να παραγγείλω από εδώ λες; Στην Αθήνα δεν υπάρχει κανένας που πουλάει αυτούς τους σπόρους;
Γιάννη, ένα έχω να σου πω: "Καταραμένη Αθήνα!", αν ήμουν στο χωριό μου θα έκανα τον κηπάκο μου παράδεισο. Αλλά και εκεί, άστα... Αν δεν έχεις κάτι πραγματικά δικό σου δεν μπορείς να κάνεις όνειρα...
Οπότε η δεύτερη εναλλακτική είναι οι γλάστρες και οι ζαρντινιέρες συνοδευόμενες με την ανοχή της συζύγου...πότε πότε...
Νίκος

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα Θεοδωρε.
Τις τελευταιες 2 βδομαδες εχω καποιο προβλημα με τις τοματες μου. Δεν εχω προσβαση σε γεωπονο αυτες τις μερες κ θελω να αντιμετωπισω το προβλημα αμεσα, οποτε αμα μπορουσες να βοηθησεις θα ημουν ευγνωμων. Οι τοματες απο τον καυσωνα κ μετα αρχισουν κ σκανε-σαπισουν. Διαβασα οτι μπορει να οφειλεται στις εναλαγες στην συχνοτητα ποτισματος αλλα εγω ποτιζω με σταγονιδια καθημερινα την ιδια ωρα. Καμια ιδεα?
ευχαριστω παρα πολυ.

Θεόδωρος είπε...

Φίλε ανώνυμε οι ντομάτες όταν σκάνε είναι από ακανόνιστο ή το πολύ πότισμα.
Το ίδιο πρόβλημα είχα και εγώ όταν παλιά πότιζα με σταγονίδια. Δεν πρέπει ποτέ να ποτίζεις πολύ τη ντομάτα και ιδιαίτερα με τα σταγονίδια που υποθέτω τα έχεις δίπλα στο κορμό τους. Θέλει ιδιαίτερη προσοχή γιατί θα σου σαπίσει και η ρίζα η θα αρρωστήσει ολόκληρο το φυτό. Εδώ στη περιοχή μου που έχει ιδιαίτερα ζεστό και ξερό κλίμα ποτίζω ανά 3 μέρες περίπου.Για να διατηρώ και περισσότερη υγρασία στο χώμα κάνω εδαφοκάλυψη με ξερά χόρτα ή άχυρο για να μη χτυπάει κατευθείαν ο ήλιος το χώμα. Ποτέ δε δεν αφήνω το χώμα να ξεραθεί γιατί πάλι αυτό είναι λάθος. Αν οι ντοματιές σου έχουν σημάδια αρρώστιας και στα φύλλα τους πήγαινε ολόκληρο το φυτό με τη ρίζα του σε ένα γεωπόνο. Τότε που είχα πρόβλημα και εγώ με το νερό μου είχαν προτείνει ριζοπότισμα με μικρή δόση χαλκού για να αντιμετωπίσω τις ασθένειες τις ρίζας που είχαν δημιουργηθεί από το πολύ πότισμα. Γενικώς τα μισά προβλήματα στις ντοματιές διορθώνονται με το σωστό πότισμα.

ΚΩΣΤΑΣ είπε...

ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ. ΑΠ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΒΡΕΙ.ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Θα ήθελα να ρωτήσω άν είναι αλήθεια πώς μόνον οι ντομάτες που ειναι πρώτες και βγαίνουν στο κάτω μέρος τού φυτού κάνουν γιά να πάρουμε σπόρους,διότι αν είναι οι καρποί απο την κορυφή τα φυτά που θα φυτρώσουν θα πρωτοβγάλουν καρπούς οταν φθασουν στο ιδιο υψος με το φυτο που πηραμε τους σπόρους.Αν είναι ετσι εξηγειται πώς μιά ωραία ντομάτα μη υβρίδιο μπορεί να δώσει σπορους και τα φυτά που βγαίνουν να ειναι άκαρπα μέ ζωηρό φύλλωμα και ενα καρπό στην κορυφή να τα στολίζει.Ευχαριστώ,

Θεόδωρος είπε...

Ανώνυμε όταν κρατάμε σπόρους για βιοποικιλότητα συγκομίζουμε και τα πρώιμα και τα μετέπειτα φρούτα, όπως επίσης και τα μικρά και τα μεγάλα. Αν κρατήσουμε από τα πρώιμα και τα μεγαλύτερα φρούτα ουσιαστικά φτιάχνουμε σιγά σιγά μια ποικιλία δικιά μας με αυτά τα χαρακτηριστικά, την πρωιμότητα και το μέγεθος.
Συνήθως κρατάμε σπόρους από τους πρώτους καρπούς όχι μόνο για την πρωιμότητα, αλλά και επειδή το φυτό δίνει τους καλύτερους καρπούς στο ξεκίνημά του.
Αλλά αν θέλουμε να κρατάμε «όλα» τα στοιχεία μιας ποικιλίας πρέπει να κρατάμε σπόρους από αρκετά διαφορετικά φρούτα.
Αν ένα φυτό από ποικιλία δεν δίνει άνθη ή τα ρίχνει δεν φταίει το από πιο μέρος του φυτού κράτησες σπόρο.

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας παιδια .Θα θελα να με βοηθήσετε να βρ σπόρους η φυτώρια brandywine και cherokee.Εστειλα σε καμια δεκαρια Αμερικανικα site αλλα δε στελνουν.Μημπως εχει κανει σας κανα site υποψιν του που να στελνει?Επισης αν περισσευει σε κανενα κανα σπορακι η φυτωριo ας στειλει παρακαλω αντικαταβολη και θα πληρωσω την αξια του και τα εξοδα ταχυδρομιου.Ευχαριστω Ελενα Ευβοια το email μου ειναι taraballoo@yahoo.gr

ioannis32 είπε...

Ελενα καλως ηρθες! Για Brandywine το site απο οπου παιρνω και εγω είναι: www.tandmworldwide.com
Ιωαννης.

Dimitrios είπε...

http://www.southernexposure.com/index.html

PELOPIOS είπε...

Η BRANDYWINE πρέπει να κλαδεύεται και πως? Ευχαριστω.

ioannis32 είπε...

Pelopie Η brandywine κλαδευεται οπως και οι αλλες της ιδιας ομαδας.
Δηλαδη προσοχη στα λαιμαργα που βγαινουν στη βαση και κοψιμο αυτων που βγαινουν στις μασχαλες του φυτου δηλ. στην ενωση αναμεσα στον βασικο κορμο και στα κλαδια.

Υ.γ. Σε λιγο καιρο θα σας εχω καποιες εντυπωσεις μου στις ποικιλιες που μεγαλωσα απο σπορο οι οποιες ειναι:
- Brandywine (beefstake)
- Country Taste F1 hybri(Beefstake)
- Tommy toe (cherry)
- Suncherry Premium F1 (cherry)

Ανώνυμος είπε...

Μόλις αγόρασα τσεροκι απο Αμερική και θα τις βάλω σε θερμοκήπιο. Θα σας πω για γεύση. Σκέφτομαι να φτιάξω σόμπα (solar ssytem) για το θερμοκήπιο. Έχει δοκιμάσει κανείς να μου πει την απόδοση του?

ΕΝΥΑΛΙΟΣ είπε...

Έχω φυτέψει τριες ελληνικές ποικιλίες συνολικά 35 ρίζες: μια απο ένα αγιορειτικο μοναστήρι, μια Πηλίου και μια Κολοκοτρωνέϊκη.Τα φυτά φυτεύθηκαν αρχές Μαϊου και πριν 20 μέρες άρχισαν να "δένουν"Ποτίζονται στάγδην κάθε μέρα 8.30 με 9 το βράδυ ,το έδαφος είναι πηλώδες και για ενίσχυσή τους έχω ρίξει κοπριά και διαφυλλικό ψέκασμα(biostim)Τα φύλλα τους όμως είναι ζαρωμένα και προβληματίζομαι....

Θεόδωρος είπε...

Για μένα η τσερόκι είναι από τις καλύτερες ποικιλίες ντομάτας. Γιατί αντέχει στις νότιες περιοχές, είναι ανθεκτική πολύ καρποφόρα και κάνει και πολύ μεγάλους καρπούς (ιδανικές για τα γεμιστά!). Η γεύση της και η μυρωδιά της είναι τρομερή αλλά και πολύ έντονη. Έχω γνωρίσει ανθρώπους που την έχουν δοκιμάσει και έχουν ξετρελαθεί και κάποιους άλλους που δεν τους αρέσει γιατί προτιμάνε πιο ζαχαρώδη ντομάτα με πιο ήπια γεύση. Για μένα που θέλω τη μυρωδιά της πάστας στο στόμα μου η τσερόκι είναι ιδανική. Για του άλλους συστήνω την oxheart (ζαχαρώδη, μυτερή στο κάτω μέρος) ή την ace 55 που ταιριάζει στο κλίμα μας (στα νότια και ζεστά μέρη). Τέλος να διευκρινίσω κάτι… η καλύτερη ποικιλία για μένα δεν υπάρχει μιας και πρέπει να λάβουμε υπόψην το κλίμα μας.
Οπότε εγώ αποφάσισα και προτείνω σα δεύτερη ποικιλία προσαρμοσμένη στο κλίμα της Ελλάδος ανθεκτική στις ασθένειες αλλά και στη ζέστη αλλά και σαν ντομάτα που δεν αποτυγχάνει (κάνει πολύ για τους αρχάριους),τη ποικιλία Roma το μικρό ντοματάκι. Μπορεί να φαγωθεί σαν σαλάτα, έχει πολύ σάρκα και ζαχαρώδη καρπό αλλά και να γίνει πάστα. Είναι πολύ παραγωγική, δένει πολύ εύκολα και αντέχει περισσότερο από τις άλλες στα ζεστά κλίματα και στο λιγότερο πότισμα. Τι άλλο να ζητήσεις; Περισσότερο φυσική διατήρηση σε φυσικές συνθήκες….

Θα σας το αναφέρω μόλις τελειώσω το test μου… εσείς μπορείτε να δοκιμάσετε να κόψετε μερικές ντομάτες, μία φορά όταν έχει πανσέληνο και άλλη μία όταν ξεκινάει το φεγγάρι, να τις αποθηκεύσετε στο ίδιο μέρος (σκοτεινό και δροσερό)και να μου πείτε ποιες διατηρήθηκαν περισσότερο χωρίς να χαλάσουν (μη τα περιμένετε όλα έτοιμα από μένα…)
Περιμένω αποτελέσματα….

Θεόδωρος είπε...

ΕΝΥΑΛΙΟ μακάρι να σου πανε όλα καλά και να κρατίσεις σπόρο και από τις 3 ποικιλίες (ελπίζω να μη τις έχεις βάλει όλες μαζί)
Εχω ξαναγράψει, όχι πότισμα με σταγονίδια ξαναδιάβασε τα σχόλια. Καταρχήν μην πανικοβάλλεσαι. Κόψε μερικά φύλλα προσβεβλημένα αλλά και υγιή και παρατήρησε προσεκτικά κάτω από την επιφάνεια των φύλλων (με καλό φως, θα βοηθούσε η χρήση και μεγεθυντικού φακού). Αν παρατηρήσεις οτιδήποτε λευκά μυγάκια ή πράσινα εντομάκια, μικρά στίγματα ακόμη και κουκκίδες που χρυσογιαλίζουν έχεις προσβολή από έντομα. Μπορείς να ψεκάσεις με σπρέι σαπουνιού ή λαδιού, έχω γράψει για αυτό αλλά το καλύτερο είναι τα πας τα φύλλα σε ένα γεωπόνο και να εφαρμόσεις αμέσως βιολογική αγωγή αφού μάθεις πρώτα ποιός είναι ο εχθρός.

Βαγγέλης είπε...

Πολύ καλή προσπάθεια και ευχάριστο site.
Ερασιτέχνης κι εγώ, έβαλα γύρω στις 20 ρίζες ντομάτα στο Αλεποχώρι Μεγάρων, διάφορα είδη, δύο όμως με ενθουσίασαν: η μπατάλα που κάνει τεράστιες και νόστιμες ντομάτες και μια πικοιλία που καλλιεργείται στην Καρδίτσα με πολύ καλή γεύση και καλό μέγεθος.
Ποτίζω κάθε 2 ημέρες πρωί γύρω στις 9:30 με μπεκάκια για 5 λεπτά. Για λίπασμα χρησιμοποίησα γιδίσια κοπριά και ασβέστιο και είχα πολύ καλά αποτελέσματα και συγκομηδή. Μάλιστα το ύψος πολλών έφτασε σχεδόν τα δύο μέτρα. Σημαντικό επίσης είναι να υπάρχει και δίχτυ για τον ήλιο. Φυτοφάρμακα δεν χρησιμοποιώ παρά μόνο θειοχαλκίνη το πρώτο διάστημα κάθε 10-15 ημέρες και αφού έχει πριν βρέξει. Το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπισα ήταν κάτι πράσινα μικρά μυγάκια (δεν ξέρω πως λέγονται) και κάποια "χτυπήματα" σε μερικές ντομάτες, παρόλα αυτά δεν έριξα τίποτα αλλά απλά τις καθάριζα πριν το φαγητό. Σύντομα θα σας στείλω και φωτό. Πάντως ότι και αν κάνουμε εμείς εάν ο Θεός δεν "ευλογήσει" τζάμπα ο κόπος.
Βαγγέλης

pol είπε...

Γεια σας.
Εφαγα την πρωτη ντοματα Τσεροκυ.ΦΛοιπον μιλαμε οτι ειναι τελειως διαφορετικη στην οψη ντοματα,πολυ σκουρα,μωβ.Να φανταστειτε οτι οι γονεις μου την πρωτη που εγινε νομιζαν οτι ηταν χαλασμενη και την πεταξαν.Και ετσι εχω φαει μονο μια μεχρι τωρα που γραφω.Ειναι μια πολυ σφιχτη και με χοντρη φλουδα αλλα ωραια γευση ντοματα.την Πρωτη την εφαγα σκετη και τα τελικα συμπερασματα θα ακολουθησουν στη σαλατα και στο ζουμι της.Εκει θα βγει το συμπερασμα.Παντος εχει καλη γευση.
Τα λεμε.....

Λευτέρης είπε...

Την καλησπέρα μου σε όλους.
Μήπως κάποιος γνωρίζει με πιο τρόπο θα εμπλουτίσω καλύτερα το χώμα του μπαξέ ώστε του χρόνου να μπορέσω να κάνω κάτι καλύτερο από φέτος,
Έφερα καινούργιο χώμα πριν από δυο χρόνια και ακόμα παιδεύομαι να το συνεφέρω.
Μάλλον δεν ήταν καλό και χρειάζεται δούλεμα και κάποια συστατικά που του λείπουν.
Πέρυσι πολλή και φέτος λιγότερο, πολλές ντομάτες μου έκαναν τάπα [ Σάπισμα από κάτω ] πολλές ντοματιές μόλις έγιναν 30-40 πόντους ξαφνικά μαράθηκαν και τις άλλαξα..
Για να μην κουράζω περισσότερο μήπως κάποιος φίλος έχει κάποιες συμβουλές σχετικά με το δούλεμα του χώματος και τη συστατικά χρειάζονται.??
Φιλικά Λευτέρης.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας
Συγχαρητήρια για το site, είναι από τα καλύτερα του είδους του. Εγώ προμηθεύομαι σπόρους από ένα «ιντερνετικό μαγαζί» στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη) και μου έρχονται με το ταχυδρομείο (Αθήνα). Δείτε το και ελπίζω να σας ικανοποιήσει η ποικιλία του.
http://www.biosporos.gr/
Νότης

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας και από εμένα. Υπέροχο και χρήσιμο blog Συγχαρητήρια για την καλή δουλεία που κάνετε.
Ασχολούμε και εγώ με την ερασιτεχνική καλλιέργια εδώ και λίγο καιρό ( 2-3 χρόνια ). Φέτος αντιμετωπίζω σοβαρό πρόβλημά με τις ντομάτες μου, όπου έχουν προσβληθεί από την tuta absolouta. Δυστυχώς από το μέσο της καρποφορίας και μετά τα πράγματα έγιναν τραγικά και δεν υπάρχει ούτε ένας καρπός που να μην έχει προσβληθεί. Γνωρίζει κάποιος πως μπορώ ή τι μπορώ να κάνω ώστε σώσω τις ντομάτες μου;

Ευχαριστώ
Γιώργος

ioannis32 είπε...

Kαλο Κουραγιο
http://www.agro-help.com/2010/02/blog-post_13.html

Ανώνυμος είπε...

Μολις διαβασα ενα κειμενο και μου φαινετε ενδιαφερον .
http://www.nikaria.gr/story26-494.html

Ανώνυμος είπε...

Ενα μοναστηρι με παρακαλεσε να ψαξω στο ιντερνετ γιατι φετος οι ντοματιες τους δε πηγαν καλα τι μπορει να φτεει.λεει ξερενοντουσαν κτλ. ριχνουν θεοχαλκινη καθε βδομαδα και χρησιμοποιουν κοπρια αντι λιπασματος. θελουν νασας ρωτησουν τι τροπος υπαρχει για να καλλιεργουν ντοματες ακολουθουν παντα τη βιολογικη γεωργια δε ριχνουν κα8ολου φαρμακα εμποριου


Elena

Ανώνυμος είπε...

Και μια ερωτηση δικη μου τωρα τα προιοντα που φερονται σαν οικολογικα-βιολογικα λιπασματα εμποριου ειναι οντως οικολογικα ειναι αξιοπιστα?εχετε να προτεινετε κατι αξιοπιστο βιολογικο για ντοματες

ioannis32 είπε...

Δεν ειναι δυνατο να σου απαντησει κανεις Ελενα σε αυτο που ρωτας χωρις κανενα στοιχειο.
Μπορει η ποικιλια
Μπορει να ειναι ασθενεια του εδαφους
Μπορει ιος ή μυκητας
μπορει καποιο εντομο... πολλα.
Πες τους να πανε καποιο δειγμα σε εναν γεωπονο και να κανουν αναλυση του εδαφους.

LAMAR είπε...

Παρα πολυ καλος ο εδω χωρος!
Στην συνεχεια,θα πουμε πολλα για τις ντοματες.Εχω αρκετες εκπληξεις!

Ανώνυμος είπε...

http://www.gardeners.com/Red-Tomato-Mulch/VegetableGardening_TerrificTomatoes,36-399,default,cp.html


εδω εχει αυτο το κοκκινο πλαστικο πουλεγα που επιταχυνει την ωριμανση ντοματας φενεται ενδιαφερον.αυτο το σιτε αποτι διαβασα η πρωτη παραγγελια δωρεαν τα εξοδα αποστολης δε ξερω αν στελνει ομως Ελλαδα


Ελενα

Θεόδωρος είπε...

Στις δικές μου ντομάτες στην περιοχή της Αχαΐας σε 2 μεριές που καλλιεργώ ντομάτες δεν συνάντησα τέτοιο πρόβλημα με tuta absolouta, αν και γνωρίζω ότι έχει εξαπλωθεί στη περιοχή μου, εδώ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες μέχρι και περιοχές
http://www2.sophia.inra.fr/perso/wajnberg/pdf/desneux%20et%20al.%20(2010).pdf

Ioanni32 σε ευχαριστώ που βοήθησες την Έλενα το ίδιο θα της απαντούσα και εγώ

Ανώνυμε βιολογικά λιπάσματα χρησιμοποιώ και εγώ. Για τη ντομάτα ιδιαίτερα συνήθως υδροδιαλυτά από φύκια, αλλά και το κομπόστ από γαιοσκώληκες είναι τρομερό λίπασμα.
Στο εμπόριο θα βρεις πολλά πρόσεξε την περιεκτικότητα τους σε κάλιο φώσφορο και μαγνήσιο.

Ανώνυμος είπε...

Εχω κατι μικρα φυτωρια ντοματας καπου 8 εκατοστα υψος.Αυτες τις μερες παρατηρησα τη μια οτι ειχε γυρει στο χωμα αλλα δεν ειχε ξεραθει σημερα ειδα κιαλλες που ηταν πεσμενες παρατηρησα καλυτερα και ανακαλυψα οτι κατι τις ειχε φαει στο κορμο χαμηλα μονο που ξεπροβαλει απο το χωμα.μαλιστα ο κορμος χαμηλα ειχε γινει σαν μια κλωστη ψιλος ενω ο υπολυπος ηταν απειραχτος.Τι μπορει να ειναι αυτο που εφερε τις ντοματιες μου σαυτη τη κατασταση?Σκουλικι η μυκητας>?με θεοχαλκινη το προλαβαινω?>ακομα ειναι πολυ μικρουλια τα φυτωρια κ δε τους εχω ριξει θεοχαλκινη.μημπως να φτιαξω σπρει σαπουνιου?sos

ΓΙΑΝΝΗΣ είπε...

Ανώνυμε τα σαλιγκάρια γυμνά και μη κάνουν αυτό που περιγράφεις αυτό τουλάχιστον συνέβη στην περιπτωσή μου.

LAMAR είπε...

Για τον φιλο με το φυτωριο νταματας.Το προβλημα δεν ειναι ουτε οι μυκητες,ουτε καποιο εντομο,ουτε τα σαλιγγαρια.Αυτο που φταιει,ειναι η πολλη υγρασια και η υψηλη θερμοκρασια.Τα φυτακια που εχουν πλεον κορμο σαν κλωστη και εχουν ξαπλωσει,ειναι για πεταμα 100%. Δεν σωζωνται με τιποτα.

Elena είπε...

Lamar μαλλον εχεις δικιο μαλλον τα σαποχουχουλιασα στο ποτισμα !Παντως ευχαριστω ολους τους φιλους που μου δωσαν απαντησεις για τα φυτωριακια μου thanks φιλακια Ελενα
Φυτεψα πολλες ποικιλιες water mellon brandywine cherokee πρασινη γερμανικη καρδια βουβαλιου κτλ
αλλα εντυπωσιακη αναπτυξη ειχε η ινδιανικη τζεροκε η καρδια βουβαλιου oxheart και ξεχασα επεισης εβαλα και τη mariannas peace ειχε εντυπωσιακη αναπτυξη.τωρα ελπιζω να κανει ζεστη εχω παρει κ ενα ναιλον καλου κακου.

Ανώνυμος είπε...

τη παραγγελια και τη πληρωμη την εκανα 17 ιουλιου εχουν περασει 2 μηνες και δεν απανταν καν μονο αυτοποιημενα μυνηματα στελνουν!Η σελιδα φαινεται ενημερωμενη αφου εχει σπορους για το 2011 δεν υπαρχει περιπτωση να εκλεισε η εταιρια Επισεις στο feedback στη σελιδα τους δε μου δινεται η δινατοτητα να εκφρασω το παραπονο μου μια και περναει απο εγγριση διαχειριστη!και βαζουν μονο τα θετικα feedback
εχω πληρωσει καπου 50 ευρω για ολα αν θυμαμαι καλα καπου τοσο μαζι με εξοδα αποστολης και εξτρα protection

LAMAR είπε...

Εχω 35 ποικιλιες ντοματες.Συντομα θα Περασω φωτο απο τα ειδη που εβαλα αυτη την χρονια.
Οι περισσοτερες ποικιλιες,δινουν ντοματες απο 800 gr- 1,200 gr.
Θα δειτε φωτογραφιες και θα καταλαβετε.Κραταω σπορους καθε χρονια και εχω παντοτε πολυ καλα αποτελεσματα.
Και κατι πολυ σημαντικο.Στον λαχανοκηπο μου(θα τον δειτε μαζυ με τις ποικιλιες ντοματας),ΔΕΝ ΕΠΕΣΕ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΑ ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΟΥ και δεν θα πεσει ποτε.
Θα τα πουμε στην συνεχεια,γιατι βλεπω οτι ολοι σας εχετε το ιδιο παθος με εμενα.

Ελενα είπε...

LAMAR μια ερωτηση φαινεται ενδιαφερον το αρθρο σου.Τις φυτεψες ολες μαζι?αν οχι τι αποσταση κρατησες μεταξυ τους?εχω και γω μωρε 3-4 ποικιλιες τωρα και δυσκολο να τις φυτεψω στο κτημα το χειμωνα βαριεμε να πηγαινω πανω αν και θα μαζευουμε ελιες και ολο εκει θαμε λεω τις ντοματιες να τις βαλω στο κηπο .για να ειμαι σε ετοιμοτητα οταν βρεχει πχ να τις σκεπαζω κτλ.αν τις φυτεψω μαζι θα μπερδευτουν οι ποικιλιες? εσυ πως τις φυτεψες?Ανυπομονω να δω φωτογραφια με τις ποικιλιες σου.Και ενα αλλο η βρανδυςανε πουχα παρει απο το ebay de ξερω αν φταιει ο σπορος αλλα οθτε 4 εκατοστα δεν εχει παει το φυτωριο ενω η ινδιανικηξεπερνα τα 20 εκατοστα

Ανώνυμος είπε...

Lamar εριξες θεοχαλκινη?πεσμας τα μυστικα της επιτυχια σου!!
εγω ριχνω λιγο λιπασμα με φυκια τωρα και εχουν ξεπεταχτει τα φυτωρια.Επεισεις σορρυ που ξεφευγω απο το θεμα εχω παρει 75 φυτωρια μπροκολα εχω πολυ δουλεια να χασω καμια θερμιδα με το σκαψιμο

Elena είπε...

Οκτωμβριος κ τα φυτωρια μου ειναι ολο ανθος βεβαια εχω προβλεψει για τις κρυες μερες εχω φτιαξει θερμοκηπιο .lamar ακομα περιμενουμε τη φωτο με το μποστανι σου δε πιστευω να τις εφαγες?

Ανώνυμος είπε...

εχω φυτεψει τη gregory's altai λετε να καποφορησει τωπα που χειμωνιασε?

Θεόδωρος είπε...

Φίλε μου αν δεν έχει ήδη σχηματίσει καρπούς και δεν την σκεπάσεις σύντομα δε προλαβαίνει να γίνει, είναι Οκτώβριος ήδη. Δικές μου που έχω μεταφυτέψει αρχές Αυγούστου σε 2 βδομάδες περίπου γίνονται και είμαι και νότια…

LAMAR είπε...

Αγαπητη φιλη Ελενα,
εχουμε φαει πολλες ντοματες,ομως εχουν περισσεψει ...λιγες για φωτογραφηση !

http://www.youtube.com/user/LAMAR600?feature=mhum

Ελενα είπε...

Αμ εσυ εισε οργανωμενος ειναι τελεια τι να πω δεν εχω ξαναδει ωραιοτερο μποστανι χειμωνιατικο.Ποιες ειναι οι αγαπημενες σου ντοματες σε γευση?Χρησιμοποιησες θεοχαλκινη?Αν γινετε απαντα κ στα 2.

LAMAR είπε...

Στο βιντεακι που εκανα,αν το δεις καλα,οι δυο τελευταιες φωτο, απεικονιζουν ΤΟ ΟΠΛΟΣΤΑΣΙο ΜΟΥ.
Περαν αυτων,ραντιζω στην αρχη με γαλαζοπετρα και βρεξιμο θειαφι.

Ρωτησες,ποια ντοματα μου αρεσει.
Ολες.Η καθε μια για την ιδιαιτεροτητα της!

Elena είπε...

Ειναι υπεροχο το περιβολι σου και νοικοκυρεμενο μπραβο!

LAMAR είπε...

Θα κανω μια αναφορα στις ντοματες που καλλιεργω(μοναχα για εμας).
Ολες σχεδον τις ποικιλιες,τις εχω παρει απο την Βουλγαρια και περισσοτερο απο χωρια.
Εκει ειναι οι δουλειες μου απο το 1991.
Κανω φυτα απο δικους μου σπορους και βαζω καθε χρονια πολλες ποικιλιες.Οι πολλες ποικιλιες,κανουν την τελεια σαλτσα.
Το εχω αναφερει σε προγουμενο post.
ΔΕΝ ΧΡΟΙΣΗΜΟΠΟΙΩ ΠΟΤΕ ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΑ μεσα στον λαχανοκηπο.
Γαλαζοπετρα,θειαφι,υγρο σαπουνι πιατων(για τον καταραμενο τετρανυχο) και εκχυλισμα τσουκνιδας.
Αφηνω παντα απο 3 μεχρι 4 κλαδια και εχω ντοματες μεχρι τα τελη Οκτωμβριου.Xρησιμοποιω πολυ το φυλλοχωμα(δικο μου) και την αγελαδινη κοπρια.
Τα ιδια ακριβως κανω και για τα αγγουρακια,τις πιπεριες και τις μελιτζανες.
Εδω,στον ευχαριστο χωρο που μας φιλοξενει(πολλα μπραβο στον Θοδωρο),θα πουμε και θα ξαναπουμε για τις εμπειριες μας.Χαιρομαι γιατι βρεθηκα σε εναν χωρο που υπαρχουν ατομα με μερακι και παθος για δημιουργια.

Την καλημερα μου απο την ΔΡΑΜΑ.

Ελενα είπε...

εγω βαριεμαι να τις κλαδευω δε πολυξερω κιολας θα το δοκιμασω οπως ειπες.

palaimaxos είπε...

Προς τον αγαπητό LAMAR, αιμοβόρικες
πιπεριές υπάρχουν στον κήπο σου?

Ανώνυμος είπε...

Μοιρασα στουσ φιλουσ σπορους brandywane mariannas k cherokkee και εχουν δεσει ντοματακια εκτος θερμοκηπιου θα τα καρατησουν οι ντοματιεσ?η με το κρυο θα χαλασουν?
η cherookkee fenetai poly dynath ποικιλια εδεσε πρωτη!.επεισης θελω σα σας δωσω μια πολυ καλη συνταγη για προινο με ντοματα θα ακολουθησετε εδω το συνδεσμο κ εκει που λει για το μπεικον δε ταναφερει για ντοματα αλλα κατω απ το μπεικον θα προσθεσετε φετα ντοματας.Ειναι αγγλικα ψωμακια με αυγα ποσε μπεικον ντοματα και απο πανω μια σαλτσα που φτιαχνετε ευκολα.Ειναι καταπληκτικα κ υγιεινα

Ανώνυμος είπε...

neosss..!!!
γεια σας παιδια..ειμαι νεος εδω και θελω αν γινεται να μου δωσεται καποιες πληροφοριες...κα8ε καλοκαιρι φυτευα ντοματες και ο καρπος μαυριζε απο κατω...μηπως γνωριζει κανεις απο τι ασθαινια ειναι αυτο και πως αντυμετωπηζεται...???

Ανώνυμος είπε...

Προς νεος : εγω αυτο το προβληματο αντιμετωπιζω με θειοχαλκινη.Τωρα αν οι παλιοτεροι ξερουν κατι καλυτερο δε ξερω.Αλλα αν δε ριξεις θειοχαλκινη σαπιζουν μαυριζουν οπως λες τις πιανει αρρωστια.

thegoul είπε...

Μάλλον είναι έλλειψη ασβεστίου στο χώμα.Οι τομάτες εμφανίζουν ένα μαύρο σημείο στο κάτω μέρος που μεγαλώνει σιγά-σιγά και τελικά σαπίζει.Μόλις δεις το μαύρο σημάδι στις πρώτες ντομάτες ρίξε κοντά στην ρίζα λίγο ασβέστιο σε μορφή κόκκων(διαλύεται σιγά-σιγά).Καλύτερη λύση είναι να ρίξεις απο τώρα ασβέστιο στο χώμα ή αν βρείς μαρμαρόσκονη που είναι και πιο φθηνή.Καλή σοδειά του χρόνου...

Ανώνυμος είπε...

neoss
euxaristw gia tis sumvoules sas......otan les θειοχαλκινη enoeis migma 8eiafi kai xalkos...?? h einai kati diaforetiko auto..??? me kopria einai arketh gia ton emploutismo tou xwmatos...h den arkei kai 8elei kai lipasma...??

Elena είπε...

νεος τη θειοχαλκινη τη ζητας οπως στη λεω σενα καταστημα με γεωργικα η ανθοπωλειο τεσπα.Το θειαφι ειναι αλλο μη παρεις τετοιο!κοιτα επειδη ξερω μοναστηρι γνωστο που καλλιεργει ντοματες συνεχεια με βιολογικο τροπο χρησιμοποιει παντα κοπρια καλη χονεμενη κατσικισια.και βαζει θειοχαλκινη τη σκορπιζει πανω στα φυτα με ενα τουλπανι(ενα πανι σα τουλι αλλα με πιο μικρεσ τρυπες).και γω ετσι καλλιεργω ντοματες.τωρα για το ασβεστιο ισως εχει δικιο ο φιλος μας αλλα εγω ποτε δεν εχω χρησιμοποιησει .Λιπασμα μη ριξεις με κοπρια καλη το καλυπτει.

Ανώνυμος είπε...

neoos...
euxaristw polu Elena gia tis plhrofories sou...twra 8elw na rwtisw akoma kapoia pragmata..1on pote rixnoume thn 8eioxalkinh aufou an8hsei to futo..? prin..h meta..? 2on poia einai h suxnothta tou pothsmatos..to ka8e mera einai upervoliko..???

Elena είπε...

Οσο αφορα το ποτισμα.Οταν το φυτωριο ειναι μικρο θα ποτιζεις πιο συχνα αλλα οχι υπερβολικη ποσοτητα νερου θα κιτρινισει .αλλα αν δεις κ πιασει ανθος αν το ποτιζεις καθε μερα θα ριξει το ανθος του.Οταν δεις ανθος ποτισε καθε 3 μερες η 2 φορες την εβδομαδα κ οχι να πλυμηρισει το νερο. μετα στο καυσωνα το καλοκαιρι αν εχουν δεσει φυσικα κ εχουν σχηματισει ντοματακια θα ποτιζεις καθε 2 μερες περιπου.
για τη θειοχαλκινη αν αγορασεις φυτωρια απο τις λαικες θα δεις οτι απο μικρα τους εχουν ριξει αυτο το μπλε τη θειοχαλκινη. Εγω προσωπικα φροντιζω παντα να υπαρχει θειοχαλκινη στο φυτο αναλογα με το καιρο που κανει.Αν δεις οτι βρεξει πολυ κ φυγει πρεπει να ξαναριξεις.Εμενα ποτε δε μου καηκαν τα φυτα απο θειοχαλκινη.θα βρεις καταρχας ενα τουλπανι ενα υφασμα που μοιαζει με τουλι αλλα με πιο μικρες τρυπουλες κ θα βαλεις μεσα θειοχαλκινη.θα το δεσεις μενα σχοινι η λαστιχακι θα παρεις ενα καλαμι η ξυλο κ στην ακρη του θα δεσεις το μπογαλακι με τη θειοχαλκινη ετσι δε θαρχετε πανω σου η σκονη κ θα το τιναζεισ πανω στα φυτωρια.να παει παντου.αποφυγε να ριχνεις στην περιοδο ανθοφοριας η ριξε λιγο αν χρειαζετ.οταν δεσει ντοματακια δεν εχει τοσο αναγκη ριξε περισσοτερο.

Ανώνυμος είπε...

Προς neoss.
Kαταρχήν καλησπέρα σε όλους. Ασχολούμαι κι εγώ με το άθλημα, η εμπειρία μικρή ακόμα, αλλά πέρισυ που είχα το ίδιο πρόβλημα, τελικά δεν ήταν από έλλειψη ασβεστίου, αλλά απο κάτι πράσινες μπαμπούρες, (βρωμούσες τις λέμε εδω στη Σάμο) οι οποίες τσιμπάνε το κάτω μερος της ντομάτας(ακόμα και πράσινη) και η ντομάτα όσο ωριμάζει παθαίνει αυτό που περιέγραψες. Δεν ήθελα να ρίξω φάρμακα, ένας γέρος μου είπε οτι αν έβαζα ένα διάνο στο χωράφι θα τις εξαφάνιζε όλες σε λιγες μέρες, αλλά δεν βρήκα διάνο. Έτσι ένα απόγευμα μάζεψα όσο πιο πολλές μπαμπούρες μπόρεσα,(100 - 150 απο 10 - 15 φυτά που είχα με γαντι γιατί βρωμάνε) και έτσι το πρόβλημα λύθηκε.
Φιλικά Γιάννης.
ΥΓ. Να πω κι εγώ ένα μπράβο κι ευχαριστώ σε όλα τα παιδιά που γράφουν σε αυτό το πραγματικά ωραίο και χρήσιμο site. Ήθελα να ρωτήσω. Υπάρχούν και αντίστοιχες συζητήσεις για άλλα λαχανικά; Καθότι ο χειμωνιάτικος κήπος είναι σε εξέλειξη και απορίες υπάρχουν πολλές :)
Καλό βράδυ σε όλους.

Θεόδωρος είπε...

Ανώνυμε έχω γράψει σε διαφορετικές αναρτήσεις διάφορες συμβουλές για προβλήματα λαχανικών. Κάνε μία αναζήτηση στο «Ψάξτε περισσότερο» με τις λέξεις που θες μέσα από το blog. Για να συμπληρώσω για τη ντομάτα, άλλο το σύμπτωμα της έλλειψης ασβεστίου (στη ντομάτα κάνει μαύρο κύκλο στο κάτω μέρος) Δες εδώ http://www.hbci.com/~wenonah/min-def/tomatoes.htm
φωτογραφίες 252-253-254 Calcium deficiency και άλλο το σύμπτωμα από βρωμούσα που κάνει κιτρινίλες και σαπίσματα. Όταν γράφεις δίανο τι εννοείς; Πάντως και η λύση να τις μαζέψεις με το χέρι ακόμα και το βράδυ με φακό είναι αρκετά αποτελεσματική ιδιαίτερα αν δεν έχεις πολλές ρίζες και είναι εύκολη και βιολογική.

Ανώνυμος είπε...

ο διανος τι ειναι ανωνυμε?

Ανώνυμος είπε...

Sorry Διάνος = γαλοπούλα. :)

Ανώνυμος είπε...

εχει κανεις να μου στειλει σπορους
cherokee purple...και θα του στειλω σπορους απο το αγιο ορος...το site μου ειναι...gpizzahouse@hotmail.com και το ονομα μου ειναι αγαπητος....

Ανώνυμος είπε...

Φίλε αγαπητέ από ότι ξέρω στο Αγ. Όρος δεν κρατάνε σπόρους πια, έρχονται έτοιμα τα φυντανάκια και ταφυτεύουν απλά. Επειδή δεν ρίχνουν όμως λιπάσματα γίνονται καταπληκτικά τα κηπευτικά τους. Αλήθεια από ποιό μοναστήρι τους πήρες τους σπόρους γιατί εγώ δεν βρήκα σε όσα πήγα να έχουν κρατήσει λόγω του ότι έρχονται από τα κεντρικά τα πάντα (και τα φυντανάκια).

Ανώνυμος είπε...

Ανωνυμε εγω προμηθευομαι σπορους απο το ebay εχει τα παντα και απο καλους παραγωγους.προσφατα βρηκα και τη gregoris altai μονο ενας παραγωγος την εχει αποτι ειδα στο ebay και στελνει παντου(worlwide) πριν αγορασεις να κοιτας αν στελνουν παντου.
επιδη η gregoris altai ειναι πρωιμη ποικιλια ξερει κανεις ποτε γινεται η σπορα?

Ηλίας είπε...

Είμαι καινούργιος κηπουρός και θα ήθελα όποιος μπορεί να με βοηθήσει να βρώ σπόρους ντομάτας.

Ανώνυμος είπε...

Γεια σου Ηλια εχω λιγους σπορους να σου δωρισω brandywine k cherokee αλλα θα κανεις υπομονη μεχρι το φεβρουαριο που θα ανοιξω τα φακελακια για να μην αλλιωθουν(δεν μπορω να σου δωσω και παρα πολλους γιατι ηδη εχω υποσχεθει σε πολλους φιλους αλλα καμια 30 aria πιστευω θα σου φτασουν δωσε διευθυνση και οταν ανοιξω τα φακελακια θα στειλω δωρεαν κ με εξοδα δικα μου
Ελενα taraballoo@yahoo.gr

Θεόδωρος είπε...

Το ξαναγράφω ακόμα μια φορά, δωρεάν σπόρους από ποικιλίες μπορείτε να βρείτε στο www.peliti.gr.
Για να αγοράσετε σπόρους από ποικιλίες λαχανικών υπάρχουν σύνδεσμοι με μαγαζιά που πουλάνε στο εξωτερικό, στο αριστερό μέρος του blog στο περί σπόρων (Southern exposure exchange, Seedsavers exchange, The organic gardening, που τους έχω δοκιμάσει και είναι έμπιστοι).
Αγγελίες στο blog για ανταλλαγές ή δωρεές σπόρων είναι ευπρόσδεκτες, αγγελίες για πώληση θα διαγράφονται γιατί δεν είναι στο πνεύμα του blog.
Αν κάποιοι από την περιοχή της Αχαΐας ενδιαφέρονται για δωρεάν σπόρους από ποικιλίες και τη διατήρησή τους ας μου στείλουν email. Οι σπόροι από ποικιλίες είναι ουσιαστικά για διατήρηση και μετάδοση τους και όχι μόνο για καλλιέργεια μίας χρονιάς.

Ανώνυμος είπε...

Για ποσοτητα σπορων και προσφορες ανωνυμε μπορεις να ψαξεις και στο ebay εχω ψωνισει πολλες φορες και ειμαι αρκετα ευχαριστημενη

Κωστής Α είπε...

Καλησπέρα σας! Θα ήθελα να υποβάλω δυο ερωτήματα στον Θεόδωρο, αναφορικά με το πότισμα της τομάτας.
1. Ποτίζουμε μέσα στο αυλάκι που έχουμε τοποθετήσει τα φυτά ή σε διπλανό και σε πόση απόσταση;
2. Η συχνότητα του ενός ποτίσματος ανά τρεις μέρες (κατοικούμε σε παραθαλάσσια περιοχή της Μαγνησίας) ισχύει καθ' όλη τη διάρκεια της καλλιέργειας ή κατά την περίοδο της ανθοφορίας έως το δέσιμο των καρπών πρέπει να αραιώσουμε αρκετά (ενδεχομένως μια φορά την εβδομάδα); Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο σας! :)

Θεόδωρος είπε...

Κωστή ποτέ δε ποτίζουμε πάνω στην ρίζα των φυτών και κυρίως με πολύ νερό. Το έχω ξαναγράψει ότι με το ακανόνιστο και πολύ πότισμα δημιουργούνται οι περισσότερες ασθένειες των φυτών. Σκοπός του ποτίσματος είναι να υπάρχει πάντα υγρασία στο χώμα που χρειάζεται η ντομάτα αλλά όχι υπερβολική γιατί σαπίζει η ρίζα. Δεύτερον με το πολύ νερό συμπιέζεται το χώμα και δεν μπορεί να πάρει οξυγόνο το φυτό που είναι απαραίτητο. Φυσικά και δε ποτίζουμε το ίδιο όλες τις περιόδους. Είναι κοινή λογική π.χ. μέχρι τέλη Μαΐου ίσως δεν χρειάζεται να ποτίζουμε καθόλου ή έστω μία στο τόσο γιατί το χώμα έχει από μόνο του υγρασία. Πάντα ελέγχουμε με το δάκτυλό μας δίπλα στη ρίζα του φυτού σε βάθος 3-5 εκατοστών αν υπάρχει υγρασία και μετά ποτίζουμε.

Βαγγέλης είπε...

Αγαπητοί φίλοι
Κάθε χρόνο αντιμετωπίζω μεγάλο πρόβλημα με την στήριξη των φυτών της ντομάτας (ποικιλία μπατάλα). Συνήθως τοποθετώ ένα καλάμι στο κέντρο και εκεί στηρίζω την ντοματιά. Όμως επειδή η ανάπτυξη είναι μεγάλη τα κλαδιά βαραίνουν και καθώς είναι και πολλά αναγκάζομαι να διαθέτω πολύ χρόνο. Τι μου προτείνεται; Υπάρχει κάποιο σχετικό βίντεο;
Επίσης, επειδή οι ντοματιές φτάνουν σε ύψος πάνω από 1.80, και μεγαλώνουν μέχρι το ξέρασμά τους, μήπως αυτό είναι πρόβλημα στην δημιουργία νέων καρπών. Χρειάζεται να κλαδέψω για το ύψος;
Ευχαριστώ

LAMAR είπε...

Βαγγελη,
δες το βιντεακι που εχω κανει και θα καταλαβεις πως θα λυσεις το προβλημα σου.Απλο.
Εδω και χρονια,χρησιμοποιω για την στηριξη σιδηροβεργες.
Παχος 12 mm και υψος 240 cm.

http://www.youtube.com/watch?v=922jk9DZ3QA

Andrikopoulos είπε...

Καλημέρα παιδια καικαλως σας βρήκα.Έχω μία μικρή αυλίτσα και θέλω να δοκιμάσω να καλιεργήσω κηπευτικά.Για αρχή θέλω να δοκιμάσω με ντομάτα.Οι σπόροι που αναφέρετε είναι αυθεντικοί οι έιναι γενετικά τροποποιημένοι;
Η Ελλάδα έχει τοπική ποικοιλία;Αν ναί σπόροι υπάρχουν;
Μπορεί κάποις φίλος άν του περισσέυουν να μου στείλει λίγους σπόρους να ξεκινήσω;
Ευχαριστώ!

ΚΩΣΤΗΣ Α είπε...

Φίλε LAMAR,
είδα το video στο youtube και ήθελα να ρωτήσω πώς ακριβώς χρησιμοποιείς τα απορρυπαντικά και για ποιό σκοπό; Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

LAMAR είπε...

Κωστη,
αυτα που ειδες στο βιντεο,ειναι πραγματι τα οπλα μου!
Το υγρο σαπουνι πιατων,ειναι για τον τετρανυχο.
Η τσουκνιδα ειναι πολυ δυναμωτικη και καθιστα τα φυτα ΠΟΛΥ ανθεκτικα στις προσβολες.Και ραντισμα και ριζοποτισμα.Λιγο αργοτερα,θα αναφρερθω λεπτομερως.

LAMAR είπε...

Η ΤΣΟΥΚΝΙΔΑ
1) Καταπολεμα την μελιγκρα.
2) Κανει τα φυτα πολύ ανθεκτικα σε ασθενειες.

Α)ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΛΙΓΚΡΑΣ.
Παιρνουμε 1 kg φυλλα τσουκνιδας( που δεν εχει σποριασει) και κοτσανια από την μεση και πανω και τα βαζουμε σε 10 kg νερο,μεσα σε έναν πλαστικο κουβα και κλεινουμε το καπακι.,αφου πρωτα πιεσουμε τα φυλλα από το νερο.
Το αφηνουμε 24 ωρες (ΟΧΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ).
Το εκχυλισμα είναι ετοιμο.Το σουρωνουμε και με τον ψεκαστηρα ραντιζουμε τα φυτα.Αυτη η διαδικασια ,αν θα γινει 3-4 φορες(ανα μια εβδομαδα) ,η μελιγκρα θα εξαφανισθει και το φυτο θα γινει πολύ ανθεκτικο.

Β) ΩΣ ΔΥΝΑΜΩΤΙΚΟ
Βαζουμε παλι την ιδια αναλογια τσουκνιδας και νερου.1 kg φυλλα τσουκνιδας και 10 kg νερο.Τωρα,κανουμε κατι διαφορετικο.Το αφηνουμε για 15 ημερες μεσα στο δοχειο.Καθε μερα το ανακατευουμε για λιγο και παλι σκεπαζουμε το καπακι.Απο την τριτη ημερα ,βλεπουμε ότι αρχιζει να αφριζει και να μυριζει ΠΟΛΥ ΑΠΑΙΣΙΑ.
Όταν φτασουμε τις 15 ημερες,το εκχυλισμα είναι ετοιμο.
ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΩΡΑ! Δεν ραντιζουμε απ ευθειας.Το αραιωνουμε με νερο σε αναλογια, 1 kg εκχυλισμα και 5 kg νερο και μετα ραντιζουμε τα φυλλα των φυτων.
Με το ραντισμα αυτό,δυναμωνουμε τα φυτα και τα κανουμε πολύ ανθεκτικα σε ασθενειες.
Το εκχυλισμα αυτό(των 15 ημερων),μπορουμε να το ΑΡΑΙΩΣΟΥΜΕ σε αναλογια ,
1 kg σε 10 kg νερου και να κανουμε ριζοποτισμα.Τροφοδοτειται ετσι το φυτο με αζωτο και επι πλεον καθισταται. και παλι πιο ενθεκτικο σε προσβολες.

Εγω προσωπικα ,χρησιμοποιω τα εκχυλισμα τσουκνιδας σε όλα τα κηπευτικα ,σε πολλα λουλουδια και παρα πολύ στα καρποφορα

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας παιδιά.
Καταρχήν συγχαρρτηρια για το site. Αρκετά ενημερωτικό και επίκαιρο.
Προσωπικά ασχολούμαι επίσημα εδώ και 1 χρόνο με την βιολογική καλιέργεια - κυρίως ελιές- αλλά και με μποστανικά. Οσον αφορά τις ντομάτες στην περιοχή μου - Κρήτη- εχουμε την ντόπια άνυδρη ντομάτα, που μοιάζει με την bradywine, αλλά δεν χρειάζεται πότισμα, ευδοκιμεί μόνο σε εδάφη που συγκτρατούν υγρασία, εάν δε ποτιστεί οταν ωριμάζουν οι καρποί τότε αυτοί σκάνε. Οι καρποί ειναι πεντανόστιμοι και αρωματικοί, η καλύτερη ντομάτα για μένα, με βάρος συχνά άνω των πεντακοσίων γρ. Εχω ζυγίσει και 950 γρ. Λόγω του βάρους των καρπών οι ντοματιές δεν στηρίζονται για ύψος αλλά αφήνονται να απλωθούν και καλό ειναι να φυτέυονται 1-1,5μ απόσταση.
Δημήτρης - Κρήτη

Ανώνυμος είπε...

Απο τις παλαιες ποικιλιες τις ξενικες που βρισκουμε στα ξενα σαιτ μπορουμε να κρατησουμε σπορο η χρησιμοποιουνε το γονιδιο φονιας ωστε να μη ξαναβλασταινουν?ξερει κανεις φιλος απο προσωπικη εμπειρια να μας πει?
Ελενα

andreas goulis είπε...

http://store.tomatofest.com/
Για δεστε και αυτο το site αγορασα 10 ειδη σπορων και ηταν πολυ εξυπηρετικοι και γρηγοροι και μου εστειλαν και 2 δωρο, τωρα τι ντομάτες θα βγουν θα σας ενημερωσω

Ανώνυμος είπε...

- παιδια γεια σας και καλη σεζον...
απολαμβανω αυτο το site και βρηκα πολλα χρησιμα πραγματα.

- επειδη βλεπω οτι πολλοι απο σας ειστε εναντιον των χημικων και καλα κανετε δεν εχει νοημα να κανετε ενα κηπο και να αυτο-δηλητηριαζεστε

- εχω να σας προτεινω
τους Ενεργους Μικροοργανισμους (ΕΜ)
κανουν πολλη καλη δουλεια στον κηπο ειναι παμφθηνο το παραγετε μονοι σας και ειναι βελτιωτικό του εδαφους αλλα προστατευει και απο πολλες ασθενειες τα φυτα ...
ειναι ολοκληρη φιλοσοφια ..
παραθετω δυο links στα Ελληνικα:

http://www.oiko-em.gr/

http://www.emhellas.com/

επισης το mail μου ειναι:
jimrins@gmail.com
ειδικα ο Θεοδορος και ο LAMAR θα ενθουσιαστουν αν τους γνωρισουν..

Ανώνυμος είπε...

Μπορούν οι ντοματιές να είναι κοντά σε άλλα κηπευτικά όπως κολοκυθιές, αγγουριές, μελιτζάνες κλπ? Πέζει κανένα ρόλο αν είναι κοντά?

Ανώνυμος είπε...

θέλω να καλλιεργησω 5 στρ με cherokee και brandywine.Γνωριζει κάποιος να μου πει αν μπορώ να τις καλλιεργήσω χωρίς πασαλους, ή είναι επικύνδυνο για αρρώστειες?
Eυχαριστω
Γιαννης

Ανώνυμος είπε...

http://to-mikro-spiti-sto-livadi.blogspot.com/2011/01/blog-post_4847.html

(Πολλαπλασιασμός ντοματιάς με κλαδιά αν θελουμε να εχουμε οψιμες ντοματιες)παντα βεβαια θα διαλεψουμε ποικιλιες που να αντεχουν στο κρυο αν θελουμε για οψιμες)

Θεόδωρος είπε...

Γιάννη πως και επέλεξες cherokee και brandywine; Σε ποιο μέρος θα κάνεις τη καλλιέργεια;
Θεωρώ ότι η και brandywine θέλει πιο δροσερό κλίμα από ότι η cherokee. Πιστεύω ότι και θα συνδυαζόταν καλύτερα στο κλίμα αλλά και αγοραστικά αν καλλιεργήσεις cherokee και oxheart(καρδιά βουβαλιού).
Επειδή τα στρέμματα είναι αρκετά, θεωρώ ότι πρέπει να συμβουλευτείς γεωπόνο, όχι για τις ποικιλίες αλλά κυρίως για τη καλλιέργειά τους αν δεν έχεις ξανά ασχοληθεί.

ΕΥΓΕΝΙΟΣ είπε...

Χρηστο βρες ποια μεταφορικη εταιρια κανει μεταφορες απο Γερμανια σε Ελλαδα ωστε να μπορεσει να εκτελεστει η παραγγελεια.Δωσε στοιχεια,γιαυτο τον λογο δεν μπορουν να σε εξυπηρετησουν.Μη ξεχνας οι ρυθμοι γενικα στην επαρχια ειναι πιο χαλαρη και ηρεμοι.Εγκαρδια χαιρετισματα απο Δυτικη Στερεα Ελλαδα.

Xristos είπε...

Eugenie gia mia akomi fora se euxaristo Ta klimmata tha katevo na ta paro monos mou.Epitrepse mou dio logia gia tous rithmous tis eparxias to (ox aderfe) PREPI NA TO KSANASKEFTOUN. Sto mikro gia ta dedomena tis germanias xorio pou meno 7000 katikoi zoume 600 ellinikes oikogenies oi 120 peripou exoume ena mikro kipo kai oi ypolipoi psaxnoun.To ligotero 20 atoma mou ipan pos theloun kai autoi kathe mera me rotane,na mi sou anafero gia tous italous kai tous tourkous pou gnorizoun gia ta proionta tis eladas. TI tha kostize ston emporo na rotouse poso kostizoun ta taxidromika kai na mou estelne ena email toso ta klimata toso na ta stilo? Mono xamenos den tha itan Ta xairetismatamou sti Ditiki sterea alla kai se oli tin ellada Kai oxi poles ekdilosis gia aurio ypodouli imastan kai ypodouli imaste. Na doulepsoume ligo parapano kai na milame metaksi mas giasas apo germania

ΕΥΓΕΝΙΟΣ είπε...

Χρηστο δυστυχως εδω αυτη η νοοτροπια ειναι ο ευατος μου κριτικη για τους αλλους ολοι μας φταινε,κατανοω απολυτα την αγανακτηση σου αλλα λυπαμαι που δε μπορω να βοηθησω.Τα χαιρετισματα απο ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ

Ανώνυμος είπε...

Θεοδωρε η καλλιεργεια θα γινει στο Λαγγαδα (ζεστό και υγρό κλίμα λόγω λιμνών)Υπηρξα βιοκαλλιεργητης απο χόμπυ αλλα λόγω ανεργίας σκέφτομαι να τις εμπορευτώ φέτος.Εχω σπόρους απο καρδιά βουβαλιού οπότε θα τις φυτέψω και αυτές.Το προβλημα μου είναι πως θα τις στηριξω γιατι 5 στρ. ειναι too much για πασσάλους.Αν ξέρει καποιος ένα πιο πρακτικο τρόπο ας μου τον πει.Τι απόδοση να περιμένω μιας και είναι η πρώτη μου επιχειρηματικη προσπάθεια.
Ευχαριστω
Γιάννης

Ανώνυμος είπε...

Εμενα το θερμοκηπιο ειναι φισκα...300 φυτωρια....
Ελενα

Χωριάτισσα είπε...

φτού σου,φτού σου!!!μπράβο Έλενα...η αυτονομία στην διατροφή πρέπει να γίνει στόχος για όλους.Είτε είμαστε στην πόλη είτε στην επαρχία.Και στις γλάστρες γίνονται θαύματα αν υπάρχει διάθεση να ασχοληθείς.Έχω και εγώ βάλει από όλα και ελπίζω να πάνε καλά.Οι συμβουλές του Κύριου Θόδωρου και του σάιτ με έχουν βοηθήσει αφάνταστα.Ευχαριστώ.
http://villapodrasi.blogspot.com

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστω χωριατισσα ευχομαι και σε σενα καλη παραγωγη!Θα ηθελα να ρωτησω οποιον γνωριζει πια απο τις ποικιλιες τις παλαιες μπορει να φυτευτει σαν οψιμη το χειμωνα.Η gregori'ς altai μημπως? H kαποια allh?

(ευχαριστω ολλους τους φιλλους που με βοηθησαν να μεγαλωσω τη συλλογη μου)κ το σαιτ του κυρ Θεοδωρου γιατι μεχρι πριν λιγο καιρο γνωριζα μονο τη κοκκινη τοματα!

Ελενα

g.aristos είπε...

ΑΡΙΣΤΟΣ
Μπορεί κάποιος να μου πει,παιά απο τις ποικιλίες απο ντοματες εινα αντεχτική στηαυξημενη αλατότητα του νερού ποτησαματος? ΤΥΧΑΊΝΕΙ ΝΑ ΠΟΤΊΖΩ με νερό γεώτρησης και είναι ελαφρώς σκληρό.

Ανώνυμος είπε...

εχεις δοκιμασει να ποτισεις και σου παρουσιαζουν καποιο προβλημα?Και εμεις εχουμε ελαφρα σκληρο νερο αλλα δεν υπαρχει προβλημα στο ποτισμα

Ανώνυμος είπε...

Παιδια στον υπνο μου ειδα οτι ετρωγα cherokee και oxheart ενω δεν εχω ξαναδοκιμασει καταλαβαινα και τη γευση ψυχωση θα παθω μεχρι να γινουν...

g.aristos είπε...

ΑΝΩΝΥΜΕ γεια χαρα σου.
Ποτιζω με νερο γεωτρησης εδω και καιρο τις ντοματες, αλλα δεν εχω καλα αποτελεσματα, δεν αναπτυσσωνται αρκαιτα οι ντοματες, μετα γνωστα επακολουθα.Προφανως να μη φταιει το νερο,αλλα κατι αλλο.Παντως φχαριστω για το σχετικο σχολιο σου.

Ανώνυμος είπε...

αριστος αν εβαζες κοπρια κατσικισια(προσοχη μη σου δωσουν φρεσκια κ τα καψεις) θα ειχες καλυτερα αποτελεσματα επισης καλο θα ηταν να τα φυτευεις σε σημειο με καλη ηλιοφανεια.δε νομιζω να φταιει το νερο.
επισης κ η κοπρια αλογου καλη ειναι αλλα η κατσικισια καλυτερη)filika Ελενα

Ανώνυμος είπε...

ΑΝΩΝΥΜΕ καλησπερα σχετικα με το σχολιο σου,στις ντοματες ριχνω κοτισια κοπρια για το ασβεστιο που χρειαζονται.φετος πειραματιζομαι μηπως και βγει κατι καλο...εχω βαλει φυκια στο παρτερι για φυλλοχωμα καιεχω φιαξει ζουμι απο τσουκνιδες για δυναμοτικο και εντομοαποθητικο,επισηςεχω στο σπορειο ντοματα ποικιλιας ACE55 ,για να δουμε τι θα βγει στο τελος!

Ανώνυμος είπε...

Πολυ καλη η κοτσιλια για κοπρια ειναι ομως η πιο δυνατη κοπρια μημπως ριχνεις πολυ?επισης νανε χωνεμενη.Κατι αλλο δεν εχω να προτεινω καλα οσα λες οτι χρησιμοποιεις

Ανώνυμος είπε...

Επειδή θέλω να φυτέψω σε έδαφος "δύσκολο" και με νερό υφάλμυρο για πότισμα, μήπως υπάρχει κανείς με σπόρους ανάλογης ντομάτας; Η σαντορινιά είναι καλή για την περίσταση;
Επίσης ξέρετε από που μπορεί να βρει κανείς σπόρους (ή και φυτά) ντομάτας "σίγουρης" ποιότητας και όχι μεταλαγμένης;
Γιώργος

Ανώνυμος είπε...

Στο www.peliti.gr ανωνυμε μπορεις να στειλεις μυνημα και να ρωτησεις ποιος (διατηρητης) εχει πχ ντοματα σαντορινης η αλλης για αρμυρο νερο και αυτοι θα σου δωσουν το τηλεφωνο του θα συνεννοηθεις μαζι του αν εχει σπορους κ αν εχει πρεπει να του στειλεις ενα κενο φακελο με ενα γραμματοσημο μεσα για να σου στειλει σπορους

Ανώνυμος είπε...

Αποσες εχω φυτεψει απο 2 ειμαι ευχαριστημενη απο πλευρας αναπτυξης cherokee purple και mariannas peace(ειναι πλατιφυλη κ εχει γευση brandywine)

g.aristos είπε...

Ακολουθωντας τι οδηγιες του LAMAR ΓΙΑ τις ευεργετικες ιδιοτητες της τσουκνιδας ραντιζω ολα τα λαχανικα με τσουκνιδοζουμο...Μπορει καποιος να με πληροφορησει αν πρεπει να ξεριζωσω η να τις αφησω σαν εντομοαποθητικο τις τσουκνιδες που υπαρχουν στα παρτερια και στο αναχωμα τΩΝ ΠΑΤΑΤΩΝ που εναι τωρα περι 40ποντους.... ευχαριστω εκ των προτερων

Ανώνυμος είπε...

Βρήκα φυντάμια μπαντάλα Σαλαμίνος 36 ή 38 στο Κερατσίνι. Κοντά στο σημείο που η Π. Ράλλη γίνεται Σαλαμίνος στο ρεύμα προς Πέραμα.

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα!!!Συγχαρητηρια σε ολους κ πρωτιστως στον Θεοδωρο!Γραφω πρωτη φορα αν κ σας διαβαζω καιρο τωρα κ εχω χαρμοσυνα νεα για αρκετους.Οποιος ενδιαφερεται για μπαταλα(βραβρωνας),κατεβαινοντας την κατεχακη προς ηλιουπολη 50 μετρα πριν φτασουμε στη στρογγυλη πλατεια εχει ενα φυτωριο στα δεξια μας.Εκει θα βρειτε ντοματα βραυρωνας.Οι τυποι φαινονται αρκετα ψαχμενοι γιατι βρηκα κ μελιντζανα τσακωνικη.τις μπαταλες τις εχω φυτεψει σε ζαρντινιερες στο μπαλκονι(μολις 2 ριζες) κ αλλες 3 απο την ποικιλια pomondorio σ.σ Ιταλικη εδω κ 2 βδομαδες περιπου κ εχουν παρει τα πανω τους.(ελπιζω βεβαια να καρποφορησουν)Βεβαια εκανα κ τη καβαντζα μου χτες κ φυτεψα κ στο χωριο μου(Αραχναιο Αργολιδος) περιπου 12 μπαταλες κ 7 τσακωνικες.Ασχετα με τις 2 προηγουμενες προτασεις μου ελπιζω να φανηκα χρησιμος!Καλη Ανασταση ευχομαι σε ολους κ θα τα πουμε απο Τριτη.

Τασος είπε...

Καλησπέρα στην παρέα. Επιτέλους ενα μπλογκ ικανό να βοηθήσει κ τον πιο ανίκανο (εμένα!) για πρώτη φορά εφέτος έβαλα μπαξε! Εάν ξέρει κανείς έχω πάρει μια γλάστρα που είναι ανάποδη, το φυτό δλδ μεγάλωνει απο το κάτω μέρος της γλάστρας κ κρέμεται με αποτέλεσμα να μη θέλει στήριγμα κ να μην έρχεται σε επαφή με ζιζανια, επίσης είναι κρεμαστη. Το κακό είναι ότι τα κάτω φύλα έχουν αρχίσει κ κιτρινιζουν. Ίσως να την ποτίζω πολύ μάλλον ίσως κ να της λείπει κάτι. Μου είπαν για το κάλιο κ αντί να βάλω χημικά μου είπαν να ψιλοκωψω τα φλουδια μιας μπανανας κ να τα βάλω. Γνωρίζει κανείς εάν ισχύει κάτι τέτοιο; Έχω βάλει κ άλλες 10 ρίζες στον κήπο αλλά απ´οτι διάβασα είναι αρκετά κοντά η μια με την άλλη. Θα ήθελα να μην βάλω τίποτα χημικό κ μόνο κοπρια εάν χρειαστεί. Θα έχω πρόβλημα; Ευχαριστώ πολύ.

Ανώνυμος είπε...

ερωτησεις αρχαριου:
1) Εαν θελω να φυτεψω ντοματα σε παρτερι,
τι βαθος πρεπει να εχει το χωμα στο παρτερι;
κατω κατω θα εχω βοτσαλα και ελαφροπετρα για αποστραγγιση του παρτεριου.

2) λετε να τις ποτιζουμε λιγο και προσεκτικα. Εαν βαλω αναμεσα στις ντοματες βασιλικο που θελει πολυ νερο, δεν θα εχω προβλημα; δεν θα τραβανε νερο απο το βασιλικο οι ντοματες; μπορω να βαλω το βασιλικο γυρω γυρω και αναμεσα λιγο μεντα;

Κώστας Ανδρεόπουλος είπε...

Όσο περισσότερο χώμα έχει το παρτέρι μας, τόσο περισσότερο ζωτικό χώρο θα έχουν οι ντοματιές. Θα εξαπλώσουν το ριζικό τους σύστημα αναζητώντας ικανές ποσότητες τροφής. Ένα καλό βάθος χώματος θα έλεγα πως είναι τα 30-40 cm.

Τώρα για το πότισμα. Εγώ που ποτίζω σε αυλάκια και έχω συγκαλλιέργεια ντομάτας, μέντας, βασιλικού και κατιφέ, το μόνο που προσέχω είναι η ιδανική ποσότητα νερού για τις ντοματιές. Δηλαδή τακτικό πότισμα χωρίς υπερβολή σε όλες τις περιόδους ανάπτυξης των φυτών και μείωση κατά την ανθοφορία τους.

Θα δεις πως τα αρωματικά σου δε θα έχουν κανένα πρόβλημα και οι ντομάτες σου θα έχουν ωραία γεύση από τη συγκατοίκηση μαζί τους.

Καλή επιτυχία.

Ανώνυμος είπε...

παιδια το συστημα στηριξης του φυτου καθως μεγαλωνει και ψηλωνει πωλειται στα αναλογα μαγαζια-φυτωρια η πρεπει να κανω πατεντα με πλεγμα οικοδομης;

Ανώνυμος είπε...

ανώνυμε τα πουλάνε σε μαγαζιά..λέγονται κλουβιά.αν ρωτήσεις σε κατάστημα με γεωπονικά θα ξέρουν. παρεπιπτόντως, ξέρει κανείς πού μπορώ να βρω σπόρους ή σπορόφυτα από ντοματάκι σαντορίνης? έστω ντοματάκια ολόκληρα να πάρω το σπόρο. δεν το βρίσκω πουθενά και δεν είμαστε τώρα για ταξίδια προς αναζήτηση σπόρων!

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ. Προσπαθώ να καλλιεργήσω για πρώτη φορά φέτος λαχανόκηπο. Για ντομάτα ποιά θεωρείτε η πλέον εγκλιματισμένη στο κλίμα της Αττικής;
Ξέρει κανείς να μου πεί;

Ανώνυμος είπε...

πιστευω η ντοματα μπαταλα ειναι καταλληλη

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα,σας παρακολουθω καιρο και απο τις γνωσεις σας μαζευω εμπειρια.Σε λιγο καιρο θα μπορω να ξεκινησω ενα μποστανι στην Μεσσηνια και το πρωτο που θα κανω ειναι να φυτευσω ντοματες,ντοματουλες ρε παιδια απο τα χεράκια μου.Επειδη μπορει να αντιμετωπισω προβλημα με ελλειψη νερου ,εχω διαβασει για καποιες ξερικες ποικιλιες οι οποιες δεν σηκωνονται και ειναι στο εδαφος ,μηπως ξερεται ποιες ειναι;Απο οτι ξερω υπαρχει καποια ποικιλια στην Κρδιτσα.Εχω σωστη πληροφορηση;

Ανώνυμος είπε...

φυτεψα στο κτημσ 150 ριζες ντοματας μονο για το σπιτι(δηλαδη οχι για επαγγελματικη χρηση) βγαλαν λουλουδακια και αρχισαν να σαπιζουν τα λουλουδακια κ να πευτουν πριν δεσουν μημπως επιδη τα ποτιζα συχνα?μημπως επρεπε να ριξω εγκαιρα θειοχαλκινη?
Ελενα εχω διαφορετικες ποικιλιες κ ετσι δεν υπαρχει περιπτωση να μην ειναι καλος ο σπορος κ πεσω εξω απ αυτης της αποψεως

Ανώνυμος είπε...

Για την Ελενα ,δυστυχως,τα φυτα σου εχουν προσβληθει απο μυκητες,ισως χρειασθει να τα αντικαταστησεις.

Θεόδωρος είπε...

Έλενα δεν ξέρω σε τι χώμα καλλιεργείς τις ντομάτες σου και με τι χρησιμοποιείς για λίπανση. Έλεγξε κυρίως το ασβέστιο το φώσφορο και το μαγνήσιο. Όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στη ανθοφορία και στη καρπόδεση και μη ξεχνάμε και τα μικροστοιχεία.
Τέλος η θερμοκρασία και το πότισμα παίζει πρωταρχικό ρόλο αλλά δεν νομίζω λόγο εποχής ότι αυτό είναι το πρόβλημα. Τέλος επειδή είναι πολλά τα φυτά σου ξερίζωσε μια ντομάτα και πήγαινε τη σε ένα καλό γεωπόνο για κοιτάξει. Πολλές φορές χρειάζεται και η ρίζα για να κάνει σωστή διάγνωση.

Επιπλέον ποικιλίες που ταιριάζουν για το κλίμα της Αττικής είναι η ace η roma η oxheart ε να μην αφήσω έξω και την cheroke...

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστω για τις συμβουλες κ Θεοδωρε.Εχω καμια 25 αρια ποικιλιες ισως κ παραπανω.Προσθεσα λιγο κοπρια ισως ηθελε περισσοτερο αλλα λογο της μεγαλης ποσοτητας δε μουφτασε να βαλω μπολικη σε ολες αλλα προσθεσα απο πανω τωρα σε μερικες.επισης εριξα θειοχαλκινη εκανε δυνατη μπορα κ θα ξαναριξω.Ελπιζω να πανε καλα θα κανω οτι ειπατε ευχαριστω
Elena

Ανώνυμος είπε...

τελικα κ ενα μοναστηρι εδω εχει παρομιο προβλημα φετος με ντοματες που φυτευει καθε χρονο κρητης.
δεσαν κ πεσαν Ελενα.
παντως κανει ζεστη!!

Ανώνυμος είπε...

175 ριζες ντοματας αγαπητοι μου φιλοι και σκοπευω να τις κανω 200!(πρωτα ο θεος) και σημερα το πρωτο ντοματακι.
Γιατι μαρεσει να φυτευω !για να παω εναντια σαυτα που μας ταιζουν πουνε ανοστα ολο φαρμακο
για να εχω αυτονομια.Γιατι ποτε δε ξερεις τι γινεται με την οικονομικη κατασταση στην οποια εχουμε περιελθει και τελος για να ευχαριστισω τους φιλους που θα φιλοξενω το καλοκαιρι Ελενα!

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας και απο μενα και να δωσω και εγω με τη σειρα μου τα συχαρητηρια για το site.
Ειμαι ερασιτεχνης και με εμπειρια μολις τεσαρων χρονων (συνταξιουχος του Ν.Α.Τ πλεον)επειδη ολα μου τα χρονια ελλειπα απο την μανα γη.
Θα σας παρακαλεσω αν καποιος γνωριζει με την πολυτιμη εμπειρια σας να μου απαντηση στιν εξης απορια μου.
Εχω βαλει μια σειρα ντοματες (φλασκες) σε αυλακι και το ερωτημα μου ειναι αν μπορω στο αυλακι να κανω εδαφοκαλυψη με ξεραμενα κουρεματα του κγαζον για να διατηρειται η υγρασια στο χωμα επειδη η θερμοκρασιες εδω στην Κρητη (Ηρακλειο) ειναι αυξημενες εν σχεσει με την υπολοιπη Ελλαδα.
Σας ευχαριστω για το ενδιαφερον σας και την προσοχη σας.

Θεόδωρος είπε...

Έλενα στην απόπτωση βοηθάει το έγχυμα χαμομηλιού από ότι έχω διαβάσει.

Κύριε από τη Κρήτη η ντοματιά θέλει υγρασία αλλά όχι και υπερβολικό νερό στη ρίζα.
Και εδώ στη περιοχή μου, υπάρχει υπερβολική ζέστη και ξηρασία το καλοκαίρι για αυτό και εγώ χρησιμοποιώ εδαφοκάλυψη για να βελτιώσω τις συνθήκες εδάφους που είναι το σπίτι του φυτού. Πολλές φορές οι ντομάτες θέλουν και τεχνητή σκίαση στη περιοχή μου...

Ανώνυμος είπε...

Τι σημαίνει αποπτωση κυριε Θεοδωρε?
Εννοειτε οταν πευτουν τα ανθη?
Επισης θα ηθελα να σας στειλω μια φωτο με τη δουλεια πουχω κανει σε ποιο εμαιλ να στειλω.μημπως πειραζει που φυτεψα κοντα κοντα τις τοματες?επεισης σκεφτομαι πως να στηριξω 200+ ντοματες!!!
χαμομηλι μαζεψα θα κανω δοκιμη!Ευχαριστω

Ελενα

Ανώνυμος είπε...

www.rareseeds.com
στέλνει ελλαδα (εχω λαβει 2 φορες)
Αν παρεις πολλα κανει κ δωρο.
επισης σαυτο το σαιτ μπορειτε να βρειτε παλαιες ποικιλιες οχι μονο ντοματα αλλα κ αλλων λαχανικων.με φωτογραφιες
προτεινω ντοματα ποικιλιασ carbon
k πεπονι charentais

Ελενα

marioslipas είπε...

καλημερα!!τωρα θα φυτεψω ντοματιες πρωτη φορα!!σκια με διχτυ χρειαζονται οπωσδηποτε??αν ναι απο την αρχη??τρικαλα θεσσαλιας μενω!

Ανώνυμος είπε...

Μαριε αφου ξεκινας πρωτη φορα μη μπερδευεσε με πολλα .Η ντοματα το μυστικο της για μενα προσωπικα θελει 2 πραγματα. Κοπρια η γενικα καλο χωμα εμπλουτισμενο με βιταμινες και το βασικοτερο ειναι το παραχωμα.Οταν τη φυτεψεις θα τη φυτεψεις οχι ορθια αλλα ξαπλωτη και θα της δωσεις την ευκαιρια να αναπτυχτει κατα μικος ωστε αργοτερα να μπορεις να ξανα προσθεσεις χωμα να τη παραχωσεις δηλαδη οσο δυνατο περισοτερο κορμο στο χωμα.Επειτα μπορεις να την αφησεις να μεγαλωσει κατα υψος η κατα μηκος.

Ελενα

Ανώνυμος είπε...

Παρακαλώ τη βοήθεια σας. Εχω φυτέψει ντοματιές στο μπαλκόνι κι ενώ αναπτύσσονται κανονικά (έχουν πάρει χρώμα οι περισσότερες και σε μια εβδομάδα υπολογίζω να έχω... παραγωγή), παρατήρησα πάνω σε κάποιες ντομάτες, ορισμένα μικρά λευκά ζιζάνια (πολύ μικρά, ίσα-ίσα που τα πιάνει το μάτι). Τι μπορεί να είναι και τι προτείνετε;
Ευχαριστώ...

Θεόδωρος είπε...

Το βασικό σπρέι σαπουνιού πιστεύω θα κάνει δουλειά και είναι εύκολο και να φτιαχτεί στο σπίτι. Διάβασε όλη την ανάρτηση με τίτλο Φτιάχνω οικολογικό εντομοκτόνο για προστασία φυτών.Δοκίμασε σε ένα φυτό και μετά 1-2 μέρες βλέπεις τα αποτελέσματα

Ανώνυμος είπε...

Είναι ακίνδυνο για τις ντομάτες (θα αρχίσω να μαζεύω σε λίγες μέρες);

Ανώνυμος είπε...

Εμενα το προβλημα λυθηκε αρχισαν και καναn ντοματες τωρα εχω αλλο προβλημα...μου τα τρωει μια χελωνα πως να τη πιασω κρυβεται το πρωι μου κατασπαραξε ολα τα αγγουρακια κ μια ντοματα.!!
Ελενα

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα στην παρέα,
Είμαι και εγώ ερασιτέχνης τοματοκαλλιεργητής όπως οι περισσότεροι εδώ μέσα. Για πολλά χρόνια ψαχνόμουν σχετικά με την τομάτα και τα προβλήματά της, κρίμα που απο τότε δεν υπήρχε αυτή η πραγματικά ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα...
Τα τελευταία χρόνια έχω βρεί σχετικές καλές λύσεις. Όλη τη χρονιά μαζεύω τα χόρτα απο φυσικό γρασίδι απο το κούρεμα του χορτοκοπτικού, τα αποθηκεύω σε ένα λάκκο και κάπου κάπου τα καταβρέχω με νερό όπου έχω διαλύσει μία κουταλιά της σούπας ασβέστη. Τον Φεβρουάριο - Μάρτιο απλώνω αυτό το χόρτο το οποίο φυσικά έχει σαπίσει στον κήπο και στην περιοχή που θέλω να φυτέψω τις ντομάτες μου, περίπου 50 -60 ρίζες συνολικά. Στη συνέχεια το σκάβω με το φτυάρι, μετά το περνάω με τη φρέσα. Μόλις φυτέψω τα φυτά τα οποία αγοράζω έτοιμα, το πρώτο ριζοπότισμα γίνεται με νερό όπου έχω αραιώσει φυτοφάρμακο aliette. Άλλο λίπασμα δεν ρίχνω, τα φυτά ψηλώνουν πάνω απο 1,80, και τα τελευταία χρόνια δεν μου μαραίνεται ούτε ένα. Καρποί μεγάλοι και υγιείς, γενικά ευχαριστημένος. Απο ραντίσματα μόνο τακτικό πασπάλισμα με σκόνη θειαφιού και αργότερα ένα - δυό ραντίσματα για τους τετράνυχους με κάποιο χημικό ακαρεοκτόνο (με ενδιαφέρον διάβασα εδώ για υγρό σαπούνι και θα το εφαρμόσω, αρκεί πραγματικά να φέρει προστασία γιατί κάποτε που δοκίμασα κάτι σχετικό με ξύδι και οινόπνευμα απέτυχε τελείως). Γιώργος, Πλατύ Ημαθίας

Ανώνυμος είπε...

@marioslipas

Αν παρατηρείς πτώση των ανθέων (γίνονται κίτρινα και πέφτουν με ένα τίναγμα) πρέπει να σκεπάσεις με κάποιο δίχτυ την καλλιέργεια γιατί χάνεις τα άνθη από τις υψηλές θερμοκρασίες. Γενικά, όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος ανέβει πάνω από 30c καλό είναι να τις σκεπάσεις με δίχτυ σκίασης. Σε ημέρες καύσωνα αυτό απαιτείται.

Ανώνυμος είπε...

Εγω παρατηρησα επισης επειδη εχω πολλες ποικιλιες οτι δε δεσαν ολες ταυτοχρονα κ μερικες εχουν πολυ καρπο αλλες σχεδον καθολου.εξαρταται κ απο τη ποικιλια λοιπον η καρποδεση.

maximus είπε...

τωρα που αρχιζουν και βγαινουν οι ντοματουλες μου ,σε καποια ποικιλια αρχιζουν και μαραινονται τα φυλλα προς τα μεσα κανοντας το φυλλο κυλινδρικο.τι είναι ; τι να κανω;

Ανώνυμος είπε...

@ maximus

Τα φύλλα που βρίσκονται κάτω από την πρώτη ανθοταξία που έχει δέσει καρπούς θα αρχίσουν να κιτρινίζουν και να ξηραίνονται. Πιθανόν έχεις αυτοκλαδευόμενες ποικιλίες για αυτό και γίνεται αυτό. Φυσιολογικό είναι, μην ανησυχείς. Αφαίρεσε με ένα κλαδευτηράκι τα κίτρινα φύλλα αφού αυτά πλέον δε φωτοσυνθέτουν και είναι άχρηστα. Έτσι εξασφαλίζεις και καλύτερο αερισμό του φυτού.

Ανώνυμος είπε...

χρηστος απο αγρινιο.
καλησπερα σας να πω κι εγω οτι το σαιτ ειναι εκπληκτικο και βοηθαει.
μερικα πραγματακια και οποιος γνωριζει απαντα
1 γιατι η ντοματες που εχω κοκκινιζουν αλλα κοντα στο κοτσανι μενουν κιτρινες?μηπως οφειλεται σε ελλειψη καποιου θρεπτικου συστατικου?
2 πολλες ντοματες εμφανιζουν μικρες τρυπες στο φλοιο τους αλλα οχι πολυ βαθια.φυσικα αυτες αν πηγαιναν για εμποριο δε θα πωλουνταν.σαν καποιο ζιζανιο το οποιο δεν εχω δει να τις τρυπαει.συνηθως αυτο συμβαινει σε καθε ντοματα αλλα οχι πανω απο 2-3 τρυπιτσες.τι ειναι?
3 την ποικιλια μπελα ντονα τη γνωριζει κανεις?εχετε αναφερθει σε αυτη?
το μαιλ μου xristospxxx@yahoo.gr

Ανώνυμος είπε...

σημερα εφαγα τη πρωτη ντομάτα cherokee k θελω να σας ρωτησω οποιον εχει δοκιμασει αν οντως ειναι αυτη η κλασικη γευση της cherokee επειδη τα πηρα απο ιδιωτη το σπορο.λοιπον εχει γευση καπνιστη κ πικαντικη ετσι ειναι?
Ελενα

Μάκης είπε...

Όσο και αν έχω ρωτήσει κανείς δεν μου έχει πει κάτι ουσιαστικό και συγκεκριμένο. Έχω φυτέψει ντομάτες, πιπεριές και μελιτζάνες στο μπαλκόνι μου και δείχνουν να τα πηγαίνουν περίφημα αλλά σήμερα το πρωί έκανα μια πολύ δυσάρεστη ανακάλυψη: Εντόπισα 3-4 φύλλα ντομάτας με προσβολή από tuta absoluta, το γνωστό πεταλουδάκι. Τι μπορώ να κάνω για να αποφύγω την επερχόμενη καταστροφή;

tassos είπε...

http://www.agrotypos.gr/index.asp?mod=articles&id=57087

Για τον Μάκη με τον φυλλορύκτη tuta absoluta. Παρακολούθησέ το και μετάφερε τις συμβουλές και τις μεθόδους στην έκταση του μπαλκονιού σου. Παγίδες φερομόνης ή κι εντομοκτόνα είναι κάποιες πρώτες λύσεις, συνοπτικά. ;)

tassos είπε...

http://store.tomatofest.com/Heirloom_Tomato_Seeds_s/1.htm

Στο site αυτό ένας παθιασμένος με την τομάτα ο Gary Ibsen ή "The TomatoMan" προσφέρει σπόρους από δεν ξέρω κι εγώ πόσες ποικιλίες τομάτας. Συλλέκτης σπόρων από τομάτες που βρίσκονται σε κήπους απλούς σαν τους δικούς μας. Αγόρασα από κει και η ανάπτυξή τους στο περιβόλι μου ήταν απροβλημάτιστη ενώ, πιστέψτε με, χωρίς ίχνος φυτοφάρμακου. Για μένα, η γεύση και η γλυκάδα που τώρα μόλις "βίωσα" από την τομάτα της ποικιλίας "Grandfather Ashlock" ήταν πρωτόγνωρη και θα βάλω πολλές περισσότερες του χρόνου πρώτα ο Θεός.

Θεόδωρος είπε...

Έλενα έχω γράψει ότι η γεύση της cheroke είναι η χαμένη γεύση της ντομάτας που έχουμε ξεχάσει. Έχει πολύ έντονο άρωμα και θυμίζει γεύση πάστας κατά εμέ… αν είναι ίδιες με τις δικές μου το βλέπεις από τις φωτογραφίες…

Μάκη και λοιποί με tuta absoluta…. Εντόπισες σε 4 φύλλα… είσαι σίγουρος έκανες ταυτοποίηση; Αν είναι μόνο σε 4 φύλλα όπως λες τα χαϊδεύεις και σκοτώνεις την tuta…
Τόσα φυτά υπάρχουν στην Ελληνική φύση, που όχι μόνο δεν θα άντεχε η tuta….
Τι θα έκανα εγώ… Θα έκοβα μερικά φύλλα καρυδιάς, φτελιάς, πικραγγουριάς, πικροδάφνης, (να μην προσθέσω και κώνειο στη συνταγή θα ήμουν υπερβολικός!) και θα ψέκαζα, νομίζεται θα έμενε τίποτα μετά; Εντάξει μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και 1-2 από αυτά…
Και αυτά να μην είχα θα έπαιρνα μερικές σκελίδες σκόρδο, καυτερές πιπεριές, μέντα, δάφνη και θα ψέκαζα με αυτά ή διάφορα άλλα.
Θέλετε και άλλο τρόπο; με ζεστό νερό συγκεκριμένης θερμοκρασίας, (θέλει πολύ προσοχή) σκοτώνει τα έντομα αλλά όχι το φυτό….
Στις μικρές καλλιέργειες μπορούμε να κάνουμε διάφορα πειράματα πρώτα σε ένα φυτό και μετά στα υπόλοιπα όπως έχω ξαναγράψει.
Παρατήρηση και δοκιμή είναι τα όπλα μας, δείτε πόσα φυτά δεν παθαίνουν τίποτα στη φύση από τα έντομα και χρησιμοποιήστε αυτά για ψέκασμα.

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα.μπορει καποιος να απαντησει?κυριε θεοδωρε?

χρηστος απο αγρινιο.
καλησπερα σας να πω κι εγω οτι το σαιτ ειναι εκπληκτικο και βοηθαει.
μερικα πραγματακια και οποιος γνωριζει απαντα
1 γιατι η ντοματες που εχω κοκκινιζουν αλλα κοντα στο κοτσανι μενουν κιτρινες?μηπως οφειλεται σε ελλειψη καποιου θρεπτικου συστατικου?
2 πολλες ντοματες εμφανιζουν μικρες τρυπες στο φλοιο τους αλλα οχι πολυ βαθια.φυσικα αυτες αν πηγαιναν για εμποριο δε θα πωλουνταν.σαν καποιο ζιζανιο το οποιο δεν εχω δει να τις τρυπαει.συνηθως αυτο συμβαινει σε καθε ντοματα αλλα οχι πανω απο 2-3 τρυπιτσες.τι ειναι?
3 την ποικιλια μπελα ντονα τη γνωριζει κανεις?εχετε αναφερθει σε αυτη?

Μάκης είπε...

Ευχαριστώ για τις συμβουλές, το video είναι όντως κατατοπιστικό. Το θέμα είναι ότι αρκετές από αυτές έχουν εφαρμογή σε θερμοκήπια αλλά όχι σε ανοικτές καλλιέργειες (όπως είναι και το μπαλκόνι). Για παράδειγμα όσους γεωπόνους έχω ρωτήσει μου έχουν πει ότι οι παγίδες μόνο σε θερμοκήπια είναι αποτελεσματικές. Η χρήση εντομοκτόνων είναι επίσης προβληματική γιατί, αν και δεν είμαι κάθετος απέναντι στην χρήση τους (όταν κρίνω ότι χρειάζεται μπορεί να χρησιμοποιήσω κάποιο), μου φαίνεται υπερβολικό να ψεκάζω κάθε 10 μέρες για να κρατώ την tuta υπό έλεγχο - στο τέλος δεν θα φάμε ντομάτες αλλά φάρμακα. Χωρίς να αναφέρω το ότι πάλι οι γεωπόνοι μου έχουν πει πως σε γενικές γραμμές τα φάρμακα, ακόμα και τα προτεινόμενα, δεν την πιάνουν, πράγμα αναμενόμενο αφού βρίσκεται μέσα στο φύλλο (μόνο διασυστηματικά θα μπορούσαν να την επηρεάσουν). Απ' ότι έχω καταλάβει η λογική είναι να πετύχεις τις κάμπιες σε φάσεις που βγαίνουν από τις στοές για να τις εξοντώσεις με τα εντομοκτόνα. Δηλαδή πρέπει να ψεκάζεις συνέχεια!

Αυτά που μου κίνησαν το ενδιαφέρον είναι:

1) Τα δίχτυα. Θα μπορούσα με κάποιον τρόπο να απομονώσω το μπαλκόνι μου; Έχει κανείς προσωπική εμπειρία;

2) Η καταπολέμηση με την χρήση άλλων φυτών. Αν κάποιος μπορεί να μου πει κάτι που δοκίμασε ο ίδιος και λειτούργησε θα με βοηθούσε πολυ.

ΥΓ: Ταυτοποίηση 100%. Φυσικά και αφαίρεσα τα 4 φύλλα και έλιωσα τις κάμπιες. Σήμερα το πρωί βρήκα όμως άλλο ένα που χθες δεν υπήρχε (ήταν σε πολύ μικρό φυτό που το είχα εξετάσει φύλλο φύλλο).

Ανώνυμος είπε...

Αν είδες τις χαρακτηριστικές στοές στα φύλλα και υπέθεσες πως πρόκειται για tuta, πιθανόν να κάνεις λάθος και να πρόκειται για λυριόμυζα. Το πιο κοινό έντονο που προσβάλει τα σολανώδη λαχανικά.
Όπως και να έχει, μικροπροσβολές σε 4 (!!!) μόνο φύλλα δε σημαίνει πως θα καταστραφεί η καλλιέργεια ούτε πως πρέπει να ραντίζεις με εντομοκτόνα κάθε 10 μέρες.
Η βιολογική καλλιέργεια έχει συνήθως μειωμένη παραγωγή γιατί δεν καταπολεμά εξ ολοκλήρου τους εχθρούς της. Παραγωγή όμως υπάρχει και μάλιστα ποιοτική...

Μάκης είπε...

Μπορώ να ξεχωρίσω την Λυριόμυζα από την tuta από 1 μέτρο αποσταση, εξάλλου οι στοές τους δεν μοιάζουν καθόλου. Το ξέρω ότι 4 φύλλα δεν είναι πολλά, όμως το δυναμικό πολλαπλασιασμού του συγκεκριμένου εντόμου είναι εξωφρενικό. Μπορεί να σε καταστρέψει πολύ γρήγορα γι' αυτό προτιμώ να το προλάβω παρά να τρέχω αργότερα να συμμαζέψω τ' ασυμμάζευτα. Από που θα μπορούσα να προμηθευτώ δίχτυα; Εκεί θα μπορούσα να ρωτήσω και κατά πόσο μπορώ να τα εφαρμόσω στο μπαλκόνι μου.

Επειδή η προσβολή εμφανίστηκε σε 2 μικρές ντοματιές που είχα αγοράσει πριν μια βδομάδα διατηρώ την ελπίδα ότι την στιγμή της αγοράς είχαν αυγά στα φύλλα τους και το έντομο δεν προέρχεται από την γύρω περιοχή. Φυσικά και τα είχα εξετάσει φύλλο φύλλο αλλά τα αυγά δεν νομίζω ότι είναι εύκολο να τα διακρίνει κανείς με γυμνό μάτι. Το σενάριο αυτό δεν μου φαίνεται όμως και πολύ πιθανό.

Ανώνυμος είπε...

κ. Θεόδωρε, πολύ χρήσιμες όλες οι δημοσιεύσεις σου. Πρόβλημα με tuta έχω κι εγώ. Είμαι σίγουρος εκ των προτέρων ότι η συμβουλή σου για ψεκασμό με άλλα φυτά θα έχει αποτέλεσμα. Γράψε μόνο αν μπορείς πώς κάνουμε το διάλυμα, δηλ. τι κάνουμε στα φύλλα για να πάρουμε τις ουσίες τους και τι ποσότητα χρησιμοποιούμε π.χ για 10 κιλά νερού. Ευχαριστώ, Κώστας.

Ανώνυμος είπε...

Απο Φωτεινη

Γεια και χαρα σε ολλους! εχω κατι ντοματιες μεγαλες πλεον, εχουν βγαλει ντοματουλες αλλα ειναι πρασινες ακομα...*καποιες-λιγες απο αυτες εμφανιζουν μαυρα σημαδια απο κατω, προφανως οφειλεται στην ελλειψη ασβεστιου.Τι λετε να κανω τωρα που μεγαλωσαν..? Αυτες μπορω τωρα να τις ψεκασω και με τσουκνιδα, τι λετε?


my email: anima_bpm@yahoo.com


ευχαριστω:)

Ηλίας Ε. είπε...

Γεια σε όλους τους ζαρζαβατοκαλλιεργητές, σας γράφω για ένα πρόβλημα που εντόπισα σήμερα, δυο μέρες μετά από δυνατό κρύο αέρα σε υψόμετρο 850 μέτρων...έχω φυτέψει ντομάτες 4 ποικιλίες, 2 υβρίδια και 2 ντόπιες ποικιλίες, πιπεριές καθώς και μελιτζάνες...στο 95% των φυτών τα φύλλα έχουν αποκτήσει κηλίδες καφεμπρούντζινες, σαν να πυρακτώθηκαν από φωτιά, μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει σχετικά με το πρόβλημα και την αντιμετώπισή του; ευχαριστώ εκ των προτέρων και καλό καλοκαίρι σε όλους...Ηλίας Ε.

Ανώνυμος είπε...

Θα μπορούσατε να μου πειτε απο ποιο σαιτ συγκεκριμενα προμηθευτηκατε τις cherokee κυριε Θεοδωρε?εγω τις πηρα απο ανωνυμη εταιρια αλλα δε λεγαν κατι σα γευση.
Ελενα

Θεόδωρος είπε...

Από εδώ τις είχα αγοράσει πριν 4 χρόνια...

http://www.southernexposure.com/cherokee-purple-tomato-15-g-p-1053.html

αν δεν έχουν την ίδια εμφάνιση, τότε δεν είναι οι ίδιες.
Αν σου φαίνονται ίδιες τότε ίσως είναι θέμα γούστου:)
οπότε δοκιμάζεις καρδιά βουβακιού (oxheart)

Ανώνυμος είπε...

Απο Φωτεινη

Γεια και χαρα σε ολλους! Παρακαλω αν γνωριζει καποιος... εχω κατι ντοματιες μεγαλες πλεον, εχουν βγαλει ντοματουλες αλλα ειναι πρασινες ακομα...*καποιες-λιγες απο αυτες εμφανιζουν μαυρα σημαδια απο κατω, προφανως οφειλεται στην ελλειψη ασβεστιου.Τι λετε να κανω τωρα που μεγαλωσαν..?
Αυτες μπορω τωρα να τις ψεκασω και με τσουκνιδα, τι λετε?


my email: anima_bpm@yahoo.com


ευχαριστω:)

Ανώνυμος είπε...

υπεροχη ιστιοσελιδα με βοειθησε παρα παρα πολυ ναστε καλα οπιοι κι αν το κανανε αυτο το σιτε

βασιλης είπε...

Γεια σας παιδια! Εχω διαβασει σε πολλα σαιτ για τις διαφορες ντοματες θα ηθελα να με βοηθησετε για την επιλογη 3-4 ειδων ντοματας και 1-2 ειδη μικρο ντοματακι (τσερι) , ετσι ωστε να τα δοκιμασω. Με κριτηριο πρωτα την γευση και μετα την αποδοση. Τα ειδη που προτεινονται συνηθως ειναι τα Cherokee Purple,Oxheart,Ace 55, Brandywine ,Roma κ.α. Φυσικα θελω να μπορω να κρατησω σπορο (οποτε υβριδια αποκλειονται). Επισης μηπως καποιος γνωριζει για ντοματα ανθεκτικη στην ζεστη (εχω ηδη ντοματακι Σαντορινης) ; Να συμπληρωσω οτι μενω Δωδεκανησα οποτε το καλοκαιρι εχουμε πολλη ζεστη και ηλιο για πολλες ωρες. Σας ευχαριστω πολυ,Βασιλης

Μιχαλης Χιος είπε...

Γεια σε όλους !
Εάν μπορούσε κάποιος να μου στείλει μερικούς σπόρους ντομάτας από ποικιλία Cherokee
Θα ήμουν υπόχρεος .Σε διαφορετική περίπτωση να μου υποδείξει από πού μπορώ να αγοράσω
Ευχαριστώ πάρα πολύ
Το mail είναι:
mikegal373@gmail.com

Ανώνυμος είπε...

γεια σας.αναζητω σπορους ντοματιας μη υβριδικους.απο που θα μπορουσα να βρω?επισης ξερετε για την ποικιλια μπαταλα? nlymbe@yahoo.com

Αλέξανδρος είπε...

Καλησπέρα σε όλους! Σήμερα μόλις έφαγα την πρώτη μου ντομάτα, και καθώς έλαβα σχεδόν όλες μου τις γνώσεις από το ιστολόγιό σας (καθότι καινούριος στο άθλημα) αισθάνομαι την υποχρέωση να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους για την πολύτιμη συμβολή σας! Να είστε καλά και να συνεχίζετε να μας διαφωτίζετε στους σκοτεινούς καιρούς που διανύουμε.

ΚΩΣΤΗΣ Α είπε...

Καλησπέρα!
Μια ερώτηση για τον Θοδωρο.
Εφόσον η ντομάτα cherokee ωριμάζει σε σκοτεινά και σκιερά μέρη, θα ήταν σωστό να τη μεταφυτεύσουμε κάτω από ένα δέντρο (αχλαδιά) που σκιάζει;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Ανώνυμος είπε...

Γεια σας κι απο εμενα. Ειμαι νεα στο χωρο και θελω να βρω σπορους για νοστιμη ντοματα, γιατι αυτες που τρωω καθε χρονο γινονται χειροτερες. Αν μπορει καποιος να μου δωσει ας επικοινωνησει μαζι μου. Ευχαριστω πολυ και καλο χειμωνα να εχουμε παιδια!!!!!!

Γιάννης Κ. είπε...

Αγαπητοί φίλοι του site,

Ψάχνω να βρω σπόρους για άνυδρη "κανονική" ντομάτα (από τις ποικιλίες που φύονται στις κυκλάδες). Θα μπορούσε κάποιος να μου πει από που θα μπορούσα να προμηθευτώ;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

alpo είπε...

exw mia erwtisi sxetika me tin xrisi boriou k pseydargirou stin lipansi tis ntomatas... se pio stadio anaptyksis tis ginete???

g.aristos είπε...

Μήπως μπορεί κάποιος να μου πει, που μπορώ να βρώ σπόρους η καλλήτερα ετοιμα φυτωρια ντομάτας καταλληλα για θερμοκηπιο. μόλις εφτιαξα ενα μικρό και θέλω να φυτεψω καμιά εικοσαριά ρίζες αλλάδεν εχω πείρα... από αγορά και ποικιλίες
ευχαριστώ

sax είπε...

Αριστο, καθε πολη εχει την γειτονια της απ οπου αγοραζουμε φυτα. Θα ρωτησεις καποιον γειτονα και θα σου εξηγησει.
Παντως, δεν ειναι εποχη τωρα για να βαλεις ντοματες αν δεν εχεις θερμανση.

Αριίστος είπε...

Mήπως μπορει κάποιος να μου πει,που θα βρω σπορόφυτα η σπόρους ντομάτας
κατάλληλα, είκοσι περίπου ρίζες,
για ενα μικρό θερμοκήπιο που εφτιαξα στη νότια αττική

g.aristos είπε...

Ρώτησα στη γειτονιά μου Π.Φώκαια οπου αγοράζω τα υπαίθρια λαχανικά, με πληροφόρησε ότι το κάθε φακελάκι για ντομάτα περιέχει1000σπόρους!!! καιβεβαια ειναι για επαγγελματίες και εχει μεγάλο κόστος...δε ξέρω αν υπαρχουν φακελάκια σπόρων π.χ 50.Επίσης Για σπορόφυτα ουτε λόγος
να μου προμηθευση 20 ρίζες.
Προγραματίζω να τα μεταφυτεψω στο θεροκήπιο το Μάρτη

sax είπε...

Στις λαικες -περιφερειακα των μεγαλων πολεων- πουλανε και φυτα εποχης. Απ τον Φεβρουαριο και μετα, πουλανε και πρωιμα. Ντοματες κλπ.
Επειδη εισαι αρχαριος, παρε καλυτερα φυτα ετοιμα, γιατι αν βαλεις σπορο τον Μαρτιο, θα φας ντοματα "καλο καλοκαιρι"...
Οσο για τα φακελακια δεν στα ειπανε καλα. Υπαρχει σπορος εταιριων σε ετοιμο φακελακι -ακομη και στο pracktiker- και χυμα στα μαγαζια με γεωργικα ειδη και τα δυο κοστιζουν μερικα ευρω.
Παντως, δεν ειναι ευκολη η παραγωγη ντοματας σε θερμοκηπιο για τους ερασιτεχνες...

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σας.εχω παραγγειλει 10 διαφορετικα ειδη σπορων ντοματας απο το εξωτερικο κ θελω να τις φυτεψω μαζι.γινεται?η πρεπει να τις εχω σε αποσταση?να τις βαλω σε θερμοκηπιο?λενε το θερμοκηπιο συμβαλει στην αναπτυξη αρρωστιων κ παρασιτων

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

χρονια πολλα καλη χρονια απο κερκυρα,ψαχνω να βρω παραξενες ρατσες τοματας ωπος:oxheart- brandywine-cherokee-country taste k.l.p.αν καποιος απο εσας διαθετη και μπωρη να μου στιλη παρακαλω ας επικινονιση μαζι μου στο:g.koskinas@hotmail.com

Ανώνυμος είπε...

ΚΥΡΙΕ ΗΛΙΑ Ε.
ΟΙ ΝΤΟΜΑΤΕΣ ΣΑΣ ΥΠΟΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΠΕΡΟΝΟΣΠΟΡΟ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΨΥΧΡΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΑΤΕ.ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΑΝ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΓΡΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΤΕ ΨΕΚΑΣΜΟΥΣ ΜΕ ΒΟΡΔΙΓΑΛΕΙΟ ΠΟΛΤΟ ΚΑΘΕ ΤΡΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΚΑΡΠΩΝ.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα..ανταλλασσω σπόρους ντομάτας πολλά είδη...κολοκυθάκι ντόπια ποικιλία σερρών κίτρινο(πάνω από 30 έτη)...αγγουράκι..ντόπια ποικιλία καλαμποκίού ιωαννίνων(επίσης πάνω από 30 έτη).
ΟΛΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΠΑΝΙΕΣ ΠΟΙΚΙΛΙΕΣ.
ΨΑΧΝΩ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟ ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ
nianiop@hotmail.com

pashalis είπε...

Θέλω να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος να μου πει από τις μασχάλες της ντοματιάς, όταν τις φυτέψουμε στο χώμα, αναπτύσσονται κανονικά και μας δίνουν καρπούς κανονικά?

Ανώνυμος είπε...

ζω στην Αμερικη και μπορω να σας βοηθησω με την αγορα σπορων ντοματας και οχι μονο.Βradywine ειναι οντως μια πολλη νοστιμη ντοματα αλλα καθολου ανθεκτικη σε ασθενειες...επισης το φυτο ειναι τεραστιων διαστασεων..εγω οσες φορες τις εσπειρα ξεπερασαν τα 4 μετρα...εαν καποιος θελει να επικοινονησει μαζι μου το email μου ειναι xkanenas@hotmail.com

Ανώνυμος είπε...

επισης δεν το κανω αυτο για εμποριο...απλα ειμαι τρελος με την καλιεργεια φυτων...γι αυτο μην μου ζητησετε τρελα πραγματα...ενα με δυο σακουλακια σπορων ειναι κατι που μπορω να το κανω με ευχαριστηση

dina bea είπε...

Γεια σας! Μπορείτε να μου πείτε, να αρχίσω να φυτεύω τους σπόρους ή μήπως είναι πολύ νωρίς ακόμα;

Ανώνυμος είπε...

Μπορείς να ξεκινήσεις σε προστατευμένο σπορείο (μικρό θερμοκήπιο) αφού δεις πως ο καιρός γλυκάνει κάπως. Βάλτο σε μια μεριά που θα το βλέπει ο ήλιος πολλές ώρες και πότιζε ελαφρά.

Κ.

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα σας. μηπως εχει καποιος σπορους ντοματας cherokee purple; θα ηθελα να φυτευσω μερικους σπορους απο αυτο το ειδος, μιας και εχω διαβασει πολλα καλα γι αυτην την ρατσα απο εσας. φτιαχνω εναν καινουριο λαχανοκηπο στην Θεσσαλονικη. το email μου ειναι stavros.zachos@yahoo.gr

dina bea είπε...

¨¨Γεια σας! Μπορείτε να μου πείτε, να αρχίσω να φυτεύω τους σπόρους ή μήπως είναι πολύ νωρίς ακόμα;¨¨

¨¨Μπορείς να ξεκινήσεις σε προστατευμένο σπορείο (μικρό θερμοκήπιο) αφού δεις πως ο καιρός γλυκάνει κάπως. Βάλτο σε μια μεριά που θα το βλέπει ο ήλιος πολλές ώρες και πότιζε ελαφρά.""


Ευχαριστώ πολύ, θα πάω το συντομότερο να προμηθευτώ τα υλικά. Θα ήθελα να ρωτήσω για το χώμα, να βάλω μόνο τύρφη ή τύρφη και κοπριά μαζί;

Κώστας Ανδρεόπουλος είπε...

Καλύτερο από τα δύο είναι το έτοιμο κομπόστ. Μη βάλεις κοπριά στο σπόρο, φύλαξέ τη για τη μεταφύτευση. Το κομπόστ έχει όλα τα συστατικά που χρειάζεται ο σπόρος για να αναπτυχθεί ένα φυτό με επιτυχία.

Ανώνυμος είπε...

Δημητρης Αρτα
Γεια σας παιδιά και από μένα. Πολλά συγχαρητήρια για τη σελίδα και τη μεταφορά γνώσεων και καλά κουράγια στους καλλιεργητές. Σαν ερασιτέχνης και γω την παλεύω τα τελευταία χρόνια και πάντα παθαίνω, ψάχνομε και μαθαίνω. Βρήκα αυτή την Ελληνική ιστοσελίδα με φυτά από διάφορες ποικιλίες. Θα παραγγείλω και θα σας πω τις εμπειρίες μου. Καλή καλλιεργητική χρονιά και καλή σοδειά σε όλους μας!
http://www.ktimabioma.com/shopdisplaycategories.asp

peter k. είπε...

Για σας παιδια κυριοι κυριες.Θα ηθελα εαν καποιος μπορει να με βοηθηση.Το σεπτεμβριο που ημουν Ελλαδα πηρα σπορους και εχω φυτεψη εδω και 40 μερες στο σπιτι μου στην Φλοριδα των ΗΠΑ.Τα φυτα ειναι περιπου 1 μετρο υψος πολυ ωραια δυνατα φυλλα ανθη δεκαδες,αλλα δεν δενουν ντοματες.Κιτρινιζη το κοτσανι και τα ανθη πεφτουν.Τι λειπει στι εδαφος μου.Ευχαριζτω Πητερ Κ.

Ανώνυμος είπε...

Peter μήπως ποτίζεις πολύ κατά την ανθοφορία"; Το διάστημα από την άνθιση μέχρι να δεις τα μικρά ντοματάκια ελάχιστο έως καθόλου πότισμα. Τι ποικιλία είναι?

peter k. είπε...

Ποτιζω μερα παρα μερα για 10 λεπτα .Η ποικιλια ειναι βραβρωνας.

Dourga είπε...

Χριστίνα
Είναι καταπληκτικό το site αυτό, είναι καιρός να γίνουμε αυτάρκεις, η εποχή αυτή μας ωθεί στην αλληλεγγύη και στη ΦΥΣΗ. Στον Πελίτι θα βρείτε σπόρους ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ, στις 7 Απριλίου γίνετε γιορτή στη Κοζάνη όποιοι μπορούν να πάνε, εκεί προμηθεύονται σπόρους και φυτά.
Νιώθω τυχερή που βρήκα και αυτή τη σελίδα όπως και άλλες προσπάθειες σοβαρές. Μου δώσατε γνώση σας ευχαριστώ πολύ...

Ανώνυμος είπε...

Αγορασα απο το ebay σπορους της πικιλιας cherokee purple. Στην συσκευασια δεν αναγραφεται αν ειναι F1,F2 η κατι αλλο. Αν ολα πανε καλα και μου κανουνε την χαρη να φυτρωσουνε και να τις μεταφυτεψω στον λαχανοκηπο που ετοιμαζω (για πρωτη μου φορα), να κρατησω σπορο για την επομενη φορα η λογω καποιας επεξεργασιας που ισως θα εχουν δεχτει οι σποροι να ειναι αδυνατη η συνεχιση της διατηρησης τους απο εμενα;

Ανώνυμος είπε...

η ποικιλια cherokee purple δεν ειναι υβριδικη και λογικα δεν πρεπει να εχεις προβλημα να κρατησεις σπορους για την επομενη χρονια...απλα συγουρεψου οτι δεν εχεις αλλη ποικιλα κοντα σε αυτες ετσι ωστε να κρατησεις την "καθαροτητα" τους...επιπλεον να αποφυγεις να καπνιζεις κοντα τους και να πλενεις καλα τα χερια σου πριν ερθεις σε επαφη μαζι τους. ειναι μια ποικιλια καθολου ανθεκτικη σε ασθενειες και κυριως στην Tobacco Mosaic Virus ασθενεια

«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   1 – 200 από 321   Νεότερο› Νεότερο»

Print-it