Google

Ετικέτες

Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2011

Ξεπουπουλιάστρα ή αποπτιλωτήρας πουλερικών ή Plucker machine για τους αγγλομαθείς

Στον μακρύ ανηφορικό δρόμο που τραβάμε προς την οικο-αυτάρκεια χρειαζόμαστε πολλά εργαλεία για να κάνουμε την δουλειά μας γρήγορα και αποδοτικά. Σήμερα θα παρουσιάσουμε μια πολύ απλή στην κατασκευή της μηχανή  που θα μας καθαρίζει τα πουλερικά σε ένα με δύο λεπτά.
Μην φανταστείτε ότι είναι κάτι πολύπλοκο και δύσκολο να κατασκευαστεί. Μπορούμε να το φτιάξουμε με υλικά που θα βρούμε στην αποθήκη μας και κάποια που θα αγοράσουμε με μικρό κόστος.
Η μηχανή αυτή λέγεται επιστημονικά "αποπτιλωτήρας", λαϊκά "ξεπουπουλιάστρα" και αγγλιστί "Plucker machine".Υπάρχουν σε πολλές παραλλαγές ,μικρές που παίρνουν κίνηση από ένα μικρό δράπανο κατά προτίμηση ρυθμιζόμενων στροφών και μεγαλύτερες με κάδο μέσα στο οποίο ρίχνουμε τα πουλερικά για ξεπουπούλιασμα και παραλλαγές τους.
Στον πρώτο τύπο εμείς κρατάμε το πουλερικό με τα χέρια μας κοντά στην περιστρεφόμενη κεφαλή και το γυρνάμε μέχρι να ξεπουπουλιαστεί εντελώς όλο.
 Στον δεύτερο τύπο έχουμε έναν κάδο με καουτσουκένια δάκτυλα που περιστρέφονται και εκεί μέσα ρίχνουμε τα πουλερικά - από ένα έως τέσσερα - ανάλογα με το μέγεθος του κάδου και την ισχύ του μοτέρ.Τα πουλερικά ξεπουπουλιάζονται σε ένα με δύο λεπτά και είναι έτοιμα για να συνεχίσουμε το καθάρισμα τους από τα εντόσθια.
Και οι δύο μηχανές είναι πολύ εύκολες στην κατασκευή τους και το συνολικό κόστος είναι τουλάχιστον το ένα έκτο της τιμής αγοράς μιάς έτοιμης.Το πιό δύσκολο κομμάτι ήταν να βρούμε μοτέρ συνεχούς ρεύματος αρκετά δυνατό και χαμηλών στροφών ώστε να λειτουργεί η μηχανή μας ανεξάρτητα από το δίκτυο της ΔΕΗ. Όταν μιλάμε για αυτάρκεια είναι σημαντικό να μπορούμε να λειτουργούμε εκτός δικτύου ρεύματος με χαμηλή τάση 12 ή 24 βολτ που μπορούμε να τα πάρουμε εύκολα από μια ή δύο μπαταρίες αυτοκινήτου.
Τα υλικά που θα χρειαστούμε είναι:
- Ένα μοτέρ με ισχύ από 1/2 έως 1 ίππο (ανάλογο του μεγέθους του βαρελιού,των ελαστικών δακτύλων και του αριθμού των πουλερικών που θέλουμε να ξεπουπουλιάζουμε ταυτόχρονα) είναι αρκετό.Ο αριθμός των στροφών του μοτέρ είναι σημαντικός και πρέπει να είναι μεταξύ 150 έως 400 στροφών ανά λεπτό.Μικρότερος αριθμός στροφών δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα ενώ μεγαλύτερος κάνει ζημιά στο πουλερικό ή και το απογειώνει.
Το μονοφασικό μοτέρ των 220 βολτ που θα χρησιμοποιήσουμε θα χρειαστεί πολύ καλή στεγανοποίηση ώστε να  μην βραχεί κατά την λειτουργία και κοστίζει καινούριο περίπου 150€ και ανακατασκευασμένο πολύ λιγότερα ,περίπου 50€.Για να μειώσουμε τις στροφές του στο επιθυμητό επίπεδο θα χρειαστούμε ένα σετ τροχαλιών με ιμάντα με κόστος καινούριων περίπου 50€. Μπορούμε αν θέλουμε να κάνουμε πιο επαγγελματική δουλειά να χρησιμοποιήσουμε ένα ινβέρτερ που ρυθμίζει τάση και συχνότητα ώστε να μεταβάλλουμε τις στροφές του μοτέρ με κόστος καινούριου το φθηνότερο περίπου 200€.
Αν είναι συνεχούς ρεύματος 24 βολτ με ισχύ όσο γίνεται μεγαλύτερη (από 450 έως 700 βατ), ίσως το πιο δύσκολο εξάρτημα να βρεθεί μεταχειρισμένο , πανάκριβο (μεταχειρισμένο περίπου 100€) αλλά μας προσφέρει απεξάρτηση από το δίκτυο των 220 βολτ. Το λειτουργούμε απευθείας μέσω ενισχυμένου διακόπτη και μεγάλης ασφάλειας ,από μία μπαταρία αυτοκινήτου 12 βολτ ή από δύο μπαταρίες 12 βολτ συνδεδεμένες σε σειρά και ειδικές γι' αυτό το σκοπό. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ειδικό ελεγκτή τροφοδοσίας που το τροφοδοτεί με μεταβαλλόμενους παλμούς ρεύματος ώστε να ρυθμίζουμε την ταχύτητα του μοτέρ χωρίς να χάνουμε σε ισχύ (κόστος περίπου 50€).
- 100 δάκτυλα από καουτσούκ ειδικά για αυτή την δουλειά που θα αγοραστούν από μεγάλο κατάστημα με κτηνιατρικό εξοπλισμό και κοστίζουν περίπου 0,5€ ανά τεμάχιο.
- Ένα μεγάλο πλαστικό βαρέλι  στις διαστάσεις που θέλουμε ανάλογο με τα κοτόπουλα που θα παίρνει ταυτόχρονα στον κάδο για ξεπουπούλιασμα.Το βρίσκουμε μεταχειρισμένο στα 10-20€ ανάλογα με το μέγεθος του.
- Μερικά κομμάτια σιδηρογωνιές και βίδες  για την κατασκευή της βάσης που θα στηρίξει τη μηχανή(Εμείς μετασκευάσαμε ένα έτοιμο καρότσι με ρόδες ).
- Έναν ανοξείδωτο δίσκο πάχους 3 χιλιοστών με διάμετρο 2 εκατοστά μικρότερο από τη εσωτερική διάμετρο του βαρελιού. Στο δίσκο αυτό θα πρέπει να ανοιχτούν τρύπες ώστε να μπουν τα ελαστικά δάχτυλα ακτινωτά. Στο κέντρο του δίσκου κολλήθηκε σωλήνας 5 εκατοστών αντίστοιχης διατομής με τον άξονα με το ρουλεμάν ώστε να φωλιάσει και να ασφαλίσει στον άξονα.
- Ένα έδρανο κομπλέ με ρουλεμάν σε καλή κατάσταση και άξονα μεταχειρισμένο από μια παλιά μηχανή.
- Δύο μέτρα λάστιχο πολυαιθυλενίου ποτίσματος Φ16 , ταφ Φ16, βανάκι Φ16 και ταχυσύνδεσμο 1/2 ίντσας για προσαρμογή λάστιχου
ποτίσματος.
Ξεκινάμε την κατασκευή με το τρύπημα της βάσης του βαρελιού στο κέντρο για την τοποθέτηση του άξονα με το έδρανο και τα ρουλεμάν. Μετά τοποθετούμε τα ελαστικά δάκτυλα στον κεντρικό ανοξείδωτο δίσκο και το βιδώνουμε τον άξονα μετάδοσης κίνησης και το βαρέλι πάνω στη βάση στο καρότσι με τις ρόδες (την οποία μετασκευάσαμε κατάλληλα) που είχαμε έτοιμη από άλλη κατασκευή.
Κατόπιν ανοίγουμε τρύπες σε δύο έως τέσσερις σειρές περιμετρικά του βαρελιού και σε ύψος πάνω από το επίπεδο των ελαστικών δακτύλων του εσωτερικού δίσκου περίπου ανά 10 εκατοστά. Κάθε σειρά μπαίνει ψηλότερα από την προηγούμενη κατά 5-7  εκατοστά.
Μετά ανοίγουμε δύο τρύπες αντιδιαμετρικά στην βάση του βαρελιού αρκετά μεγάλες ώστε να μπορούν να βγαίνουν τα πούπουλα κατά τη διαδικασία ξεπουπουλιάσματος με τη βοήθεια και του νερού που θα ψεκάζουμε από επάνω - με περιμετρικά του χείλους του βαρελιού - σωλήνα Φ16 στον οποίο έχουμε κάνει μικρές τρύπες (εσωτερικά με κατεύθυνση προς το κέντρο του δίσκου) με ένα τρυπάνι 2-3 χιλιοστών.
Τοποθετούμε από την κάτω πλευρά του βαρελιού πάνω στον άξονα μια τροχαλία τέτοιας διαμέτρου ώστε σε συνάρτηση με τις στροφές του μοτέρ και την αντίστοιχη τροχαλία που θα προσαρμόσουμε να πάρουμε σαν αποτέλεσμα τελικές στροφές ανά λεπτό από 150 έως 400.
Το μοτέρ που βρήκα εγώ μεταχειρισμένο είναι 24 βολτ συνεχούς ρεύματος στις 250 στροφές/λεπτό και με ισχύ 0,73 του ίππου. Έχει ενσωματωμένο μειωτήρα στροφών  και επειδή το τροφοδοτώ από μπαταρία αυτοκινήτου 12 βολτ δουλεύει περίπου στις μισές στροφές από τις ονομαστικές του.
Χρησιμοποίησα λόγω τροχαλιών 1:2 ώστε να πάρω τις στροφές που θέλω τελικά. Το μοτέρ είναι πάρα πολύ βαρύ και θέλει ενισχυμένη βάση για να στηριχτεί και ενισχυμένα καλώδια τροφοδοσίας με ρεύμα σαν αυτά που χρησιμοποιούμε όταν μένει ένα αυτοκίνητο από μπαταρία και συνδέουμε την μπαταρία του με μια άλλη για να πάρει μπροστά.

ΠΡΟΣΟΧΗ χοντρά καλώδια και μεγάλες τσιμπίδες ρεύματος.   
Το ρεύμα που διαρρέει τα καλώδια κατά την λειτουργία του μοτέρ είναι πολλά αμπέρ.

Για να κάνουμε σωστή δουλειά χρειαζόμαστε και ένα διακόπτη συνεχούς ρεύματος που να αντέχει σε πολλά αμπέρ και μια ασφάλεια 30 αμπέρ για την προστασία του κυκλώματος.
Κατά την λειτουργία της ξεπουπουλιάστρας καλό είναι να έχουμε σε λειτουργία την μηχανή του αυτοκινήτου για ένα-δύο λεπτά στο ρελαντί (ιδίως αν η μπαταρία δεν είναι σε καλή κατάσταση ή είναι πολύ μικρή) όσο δηλαδή θα κρατήσει το ξεπουπούλιασμα της κότας.
Στο επάνω χείλος του βαρελιού προσαρμόσαμε - στο σωλήνα Φ16 που θα ψεκάζει με νερό το κοτόπουλο - ένα μικρό κομμάτι λάστιχο μαζί με ένα ταχυσύνδεσμο για την  εύκολη προσαρμογή ενός λάστιχου από μια βρύση.
Κάνουμε ένα τελευταίο έλεγχο στην όλη κατασκευή και κάνουμε την πρώτη δοκιμή χωρίς κοτόπουλο και χωρίς νερό. Αφού βεβαιωθούμε ότι το όλο σύστημα γυρίζει κανονικά χωρίς να βρίσκει κάπου κάποιο εξάρτημα , είμαστε έτοιμοι για την πρώτη δοκιμή.

Παίρνουμε μια κότα που έχουμε σφάξει πρώτα και έχουμε μουλιάσει για ένα - δύο λεπτά μέσα σε καζάνι με καυτό νερό και την ρίχνουμε μέσα στο βαρέλι που έχουμε από νωρίτερα βάλει σε λειτουργία.Σε ένα λεπτό το πολύ η κότα έχει καθαρίσει από τα συνεχή χτυπήματα πάνω στα ελαστικά δάκτυλα. Είναι απίστευτο με πόση ευκολία καθαρίζει η κότα από το πούπουλα της. Όσοι έχουν πουλερικά ξέρουν ότι ο μεγαλύτερος μπελάς είναι το ξεπουπούλιασμα τους. Η μηχανή αυτή είναι γρήγορη και αποδοτική , σε ένα λεπτό το πουλερικό είναι έτοιμο και καθαρό για να συνεχίσουμε το κόψιμο-τεμάχισμα και καθαρισμό εντοσθίων του

Η μηχανή που φτιάξαμε με την βοήθεια των δύο συνεργατών μου του Αϊντίν και του Δημήτρη τους οποίους και ευχαριστώ θερμά δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από τις έτοιμες του εμπορίου.
Το κόστος κατασκευής της είναι υποπολλαπλάσιο της εμπορικής (η φθηνότερη εμπορική κάνει από όσο ξέρω 650€) ,φτιάχτηκε από τα χεράκια μας σε μερικά απογεύματα με διάφορα μεταχειρισμένα υλικά και έχει και το πλεονέκτημα ότι δεν απαιτεί 220 βολτ για να λειτουργήσει αλλά αρκεί και μια μπαταρία αυτοκινήτου 12 βολτ.
Πιστεύω ότι άξιζε τον κόπο και τα λιγοστά χρήματα που δώσαμε για την κατασκευή της.
Παρακάτω βλέπετε :
- τον Αϊντίν να καμαρώνει για το δημιούργημα μας
- τη μηχανή έτοιμη για λειτουργία
- την πρώτη κότα που μόλις έχει ξεπουπουλιάσει η μηχανή

Υ.Γ. Θα ακολουθήσει συμμάζεμα των καλωδίων ,κάλυψη του μοτέρ και βάψιμο των μετάλλων ώστε να ομορφαίνει η μηχανή.



 Ακολουθούν δύο βίντεο που γυρίσαμε κατά τα δύο πρώτες δοκιμές με τη μηχανή
video

video

Όσοι έχετε πουλερικά , λίγο ελεύθερο χρόνο και πιάνουν τα χέρια σας ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΤΟ !!!
Ευχαρίστως να βοηθήσω αν κάπου κολλήσετε στην κατασκευή.
 

55 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Μήτσο.
Η ξεπουπουλιάστρα (αυτή ή κάποια μεγαλύτερη) θα κοσμήσει το υπόστεγο του επόμενου βήματος του Σπάρτακου, του συνεργατικού ορνιθοτροφείου.

Λογικό πρόβατο.

Κώστας Ανδρεόπουλος είπε...

Εξαιρετική δουλειά Δημήτρη! Εύγε!

Ανώνυμος είπε...

Μπραβο ρε καρντασια!αυτα ειναι...
Αν και νομιζω οτι η κατασκευη προοριζεται για επαγγελματιες ,τωρα εγω με δεκαπεντε κοτες και να την φτιαξω θα καθεται
Συγχαρητηρια και παλι απο Θεσσαλονικη

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

Θα μπορούσατε να την φτιάξετε περισσότεροι φίλοι-γείτονες μαζί ώστε να επιμερίσετε το κόστος και να αξιοποιηθεί καλύτερα η μηχανή.
Πρέπει να ξεχάσουμε το "εγώ" και να ξαναθυμηθούμε το "εμείς".

arisESP είπε...

Μπραβω Δημητρη πολυ καλή η δουλειά αν μπορουσες να μου πεις που μπορώ να προμηθευτώ τα καρφιά από καουτσούκ σε ενα link θα σ είμαι ευγνώμων

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

τα δάκτυλα από καουτσούκ τα αγόρασα από:http://www.vet-circle.gr/subCategoryProducts.aspx?catID=23
ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλες εταιρείες που δεν γνωρίζω

sax είπε...

Ο/Η Δημήτρης Αμανατίδης είπε: Πρέπει να ξεχάσουμε το "εγώ" και να ξαναθυμηθούμε το "εμείς".

Φιλε μου αυτο εχει ηδη γινει. Και επειδη δεν μπορουμε να αγορασουμε εργαλεια δανειζομαστε -πριν ειχαμε 3 γειτονες τα παντα απο τρια, αλλα και την βοηθεια του διπλανου ζηταμε, αφου δεν ειναι πλεον ευκολο να πληρωσουμε ενα μεροκαματο που για ψυλλου πηδημα πληρωναμε...
Δυστυχως η αναγκη το επεβαλε κι οχι το ανοιχτο μυαλο μας...

fugazigr είπε...

Μια ερωτηση... Υπαρχει περιπτωση λογω του κοπανιματος, να σπασουν εσωτερικα οργανα της κοτας, οπως ουροδοχος κυστη και χολη, με αποτελεσμα να παει στραφει το κοτοπουλο;

Ιδεες...
Αντι για μοτερακι, θα μπορουσατε να χρησιμοποιεισετε καποιο μηχανισμο παρομοιο με ποδηλατο (με ταχυτητες η μη). Ετσι η ξεπουπουλιαστρα θα γινοταν ποδοκινητη... :) Με τον ιδιο μηχανισμο αντικαθιστωντας τον καδο, θα μπορειτε να φτιαξετε πλυντηριο ρουχων, αλεστικη μηχανη, θραυστηρα κλαδιων, μηχανη για ανακατεμα υλικων... και ενα σωρο αλλα.

Το μοτερακι, που εχετε, πρεπει να ειναι πολυ καλο, για την κατασκευη ανεμογεννητριας. Συνηθως χρεισιμοποιηουν τετοια μοτερ (12v, με χαμηλες στροφες, συνεχους ρευματος) ερασιτεχνες κατασκευαστες ανεμογεννητριων, με πολυ καλα αποτελεσματα :)

Ωραια και εξυπνη κατασκευη... :)

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

δεν νομίζω ότι μπορεί να πάθει εσωτερική ζημιά κάποιο κοτόπουλο.Η ταχύτητα περιστροφής όπως έγραψα είναι μικρή και το κοτόπουλο χτυπιέται μόνο πάνω στα ελαστικά δάκτυλα που το ξεπουπουλιάζουν(στην πραγματικότητα δεν χτυπιέται αλλά σέρνεται πάνω στα δάκτυλα).
Για τη λύση του ποδηλάτου το έχω σκεφτεί και εγώ και θα είναι το επόμενο μοντέλο που θα κατασκευάσω αλλά δεν θα έχει βαρέλει για το ξεπουπούλιασμα αλλά κάτι σαν βούρτσα με ελαστικά δάκτυλα πάνω στην οποία θα κρατάει κάποιος άλλος το κοτόπουλο μέχρι να καθαρίσει.(υπάρχει σχετικό βίντεο στο youtube). Το βαρέλι θέλει αρκετή ισχύ για να δουλέψει σωστά. Η ίδια συσκευή θα μπορεί να μετατραπεί και σε μίνι πλυντήριο ρούχων(με ένα κάδο από παλιό πλυντήριο) και φορτιστής μπαταριών (με ένα δυναμό αυτοκινήτου μικτρής ισχύος και κατάλληλο ηλεκτρονικό κύκλωμα). Όλα αυτά τα έχω στο πρόγραμμα μόλις βρω χρόνο θα τα ξεκινήσω. Τέλος για την ανεμογεννήτρια χρειάζεται ειδικού τύπου μοτέρ που ονομάζονται PMG και είναι χαμηλών στροφών ειδικής κατασκευής(συνήθως χειροποίητα μετασκευασμένα).Μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν μοτέρ ηλεκτρικών ποδηλάτων χωρίς καρβουνάκια(αυτά που έιναι ενσωματομένα στο άξονα της ρόδας).

Ιωάννης είπε...

Μπράβο και πάλι Μπράβο έμεινα κατάπληκτος !!!!!! συγχαρητήρια ...

ΧΑΤΖΗΣ είπε...

Μπράβο ΔΗΜΗΤΡΗ. το είχα ψάξει το θέμα πριν από 3 μήνες αλλά κόλησα στην προσαρμογή στον πάτο του βαρελίου γιατί σε κανένε βίντεο δεν φαίνεται λεπτομέρια. μέχρι τώρα ξεπουπουλίαζω με βέγα ραβδιστικού έχοντας κόψει κοντά τα ραβδάκια ως ότου βρώ λύση στο πρόβλημά μου. Την οποία βρίκα εδώ. και πάλι ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στο σάϊτ με τις ωραίες λύσεις και ιδέες..

ΧΑΤΖΗΣ είπε...

Μπράβο ΔΗΜΗΤΡΗ. το είχα ψάξει το θέμα πριν από 3 μήνες αλλά κόλησα στην προσαρμογή στον πάτο του βαρελίου γιατί σε κανένε βίντεο δεν φαίνεται λεπτομέρια. μέχρι τώρα ξεπουπουλίαζω με βέγα ραβδιστικού έχοντας κόψει κοντά τα ραβδάκια ως ότου βρώ λύση στο πρόβλημά μου. Την οποία βρίκα εδώ. και πάλι ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στο σάϊτ με τις ωραίες λύσεις και ιδέες..

arisESP είπε...

ευχαρηστω Διμητρη για την πληροφορια θα το δοκιμασω.....

Ανώνυμος είπε...

Ἴσως ἀπὸ τὶς ἀηδιαστικότερες ἐφευρέσεις σας!!!

Ανώνυμος είπε...

Λεβεντη 'μ απο πανω μολις εκανες ενα απο τα αηδιαστικοτερα σχολια. Εχεις συνηθισει με τα ξεπουπουλιασμενα τα ετοιμα του ορνιθοτροφειου; Κατσε λοιπον να μανταρεις κανα καλσον και μην ασχολεισαι με τις "αηδιαστικες" εφευρεσεις.

Ανώνυμος είπε...

Σπαζοκλαμπάνια αγραμαται, μαθαι προτα να βαζυς ωξοίες κε μαιτα κροιναι τιν παραπανο κωπαιλα... ι ωπεια δαιν ινε λαιβαιντις....

Ανώνυμος είπε...

Πολυ ωραιο το αρθρο και η κατασκευη!! Συγχαρητηρια! Μηπως να δινατε και μια εναλλακτικη λυση κατασκευης, με χειροκινητο ή καλυτερα ποδοκινητο μηχανισμο, οπως λειτουργουν πχ οι παλιες ραπτομηχανες ή οι δισκοι αγγειοπλαστικης??... Θα ηταν πολυ χρησιμο να μην εξαρτόμαστε απο ηλεκτρικες συσκευες, οντας μεσα στο ευρυτερο οικολογικο πνευμα... :)
C.R.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο παιδιά η ιδέα και η κατασκευή είναι υπέροχη.
Μήπως ξέρει κανείς να μου πεί πώς λειτουργεί η μηχανή που σπάει καρύδια η αμύγδαλα και αν έχει κατασκευάσει κάτι παρόμοιο.

Ανώνυμος είπε...

συγχαρητηρια για την κατασκευη σας!
ηθελα να σας ρωτησω αν μπορει να καθαρησει και γαλοπουλες ή πρεπει να μουν αλλου ειδους λαστιχα...

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

μια απάντηση για τα τρία τελευταία σχόλια:
-ωραία η ιδέα σου για την ποδοκίνητη ξεπουπουλιάστρα μόνο που θα πρέπει να είναι διαφορετικού τύπου όπως στην πρώτη φωτό με το μπλε κέλυφος.Σ' αυτήν κρατάς με το χέρι το πουλερικό και χρειάζεται λιγότερη δύναμη για να λειτουργήσει.
-η κατασκευή μιας μηχανής σπασίματος των κελυφωτών καρπών είναι μέσα στα επόμενα σχέδια μας.
-η μηχανή που παρουσίασα μπορεί να ξεπουπουλιάσει και γαλοπούλες θεωρητικά(δεν έχω για να το δοκιμάσω) ίσως χρειάζεται για καλύτερη λειτουργία μεγαλύτερα ελαστικά δάκτυλα.Μπορείτε να ρωτήσετε στον "Κτηνιατρικό κύκλο" που τα εμπορεύονται.
Νομίζω πως πρέπει να ξεκινήσουμε να κατασκευάζουμε όλοι όσοι έχουμε τεχνικές δεξιότητες τα εργαλεία που χρειαζόμαστε.Μην διστάσετε να μας στείλετε με μήνυμα αναλυτικά με φωτό κάθε κατασκευή σας που πιστεύεται ότι μπορεί να βοηθήσει και άλλους και εμείς θα φροντίσουμε να την αναρτήσουμε.

Ανώνυμος είπε...

pou mporo na bro ta eksartimata gia na to ftiakso

Ανώνυμος είπε...

πολυ καλη κατασκευη και εξυπνη αλλα πριν ξεκινησει καποιος να την φτειαξει πρεπει να ξερει οτι με υλικα που υπαρχουν στην αποθηκη μας δεν φτιαχνεις ουτε το μισο.το πραγματικο κοστος ξεπερναει τα 400ευρο.βαρελι μεταχειρισμενο 20ε-βαση 50ε-αξονας με εδρανο και γραναζια 50ε-μοτερ 90ε -στρογγυλη πλακα ινοχ 90ε-πλαστικα χτενια 75ε-συστημα νερου 25ε-2ροδες20ε.παντως αξιζει τα λεφτα του

Ανώνυμος είπε...

καλησπερα
μπου μπορουμε να βρουμε το συστημα μεταδοσης με τον ιμανατα και που το συγκεκριμενο μοτερ?

Ανώνυμος είπε...

καλημερα.. στην κατασκευη αυτη κανει μοτερ απο πλυντηριο ρουχων? εχω ενα που εχει χαλασει ο καδος και το μοτερ λειτουργει.ποσες στροφες περιπου εχει ενα τετοιο μοτερ? πως μπορω να τις μετρισω? αυριο θα το κανω βιδες ολο...

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

Να απαντήσω στα τρια τελευταία σχόλια:
-το κόστος κατασκευής δεν είναι ούτε το μισό από αυτό που περιγράφετε από το φίλο και το λέω αυτό για την αγορά της Κομοτηνής όπου μένω που δεν είναι και η πιο φθηνή πόλη σε τιμές βιομηχανικών υλικών.Χρειάζαται ψάξιμο σε μαντρες μεταχειρισμέων και ανακύκλωσης όπου μπορείς να βρεις πολλά φθηνά υλικά.
-το σύστημα μετάδοσης και το μοτέρ μπορούν να είναι και από παλιό πλυντήριο ρούχων που κάνει πολύ καλά για τη δουλειά αυτή.

rubbermelas είπε...

πολλη καλο ,,ηδη ξεκινησε ο πατερας μου να φτιαχνει αλλα ειχαμε μια απορια ,,,,πως πετυχαινεις στεγανοποιηση στον πατο του βαρελιου ??? Εκει δηλαδη που περναει ο αξονας κινησης στο βαρελι ,
Εχει μπει καμια τσιμουχα ?Λογικα απο εκει τρεχει νερα απο το κεντρο .
Εμεις λογο οτι εχουμε τορνο θα βαλουμε μια τσιμουχα περιστοφικης αξονος .
Εσυ εκανες κατι αλλο η απλα το αφησες ετσι ??

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

rubbermelas όπως βλεπεις και στην 9η και 10η φωτό της ανάρτησης δεν βάζω κάτι ιδιαίτερο για στεγανοποίηση γιατι δεν χρειάζεται.ότι νερό πέφτει δεν φτάνει στον άξονα γιατί υπάρχει από πάνω ο ανοξείδωτος δίσκος που το στέλνει στην περιφέρεια του βαρελιού όπου και έχω δύο μεγάλα ανοίγματα για να φεύγουν τα νερά και τα πούπουλα.Ακόμα και να περάσει κάποια σταγόνα(αν κουνήσεις την μηχανή κατά την λειτουργία της) και φτάσει στον άξονα από κάτω δεν έχει ηλεκτρικά μέρη ώστε να φοβάσαι για ηλεκτροπληξία.Ο άξονας κάτω από το βαρέλι έχει μόνο τροχαλία και ιμάντα,το μοτέρ είναι ~40 εκατοστά έξω από την βάση του βαρελιού(δες φωτό Νο15 και Νο17).Ελπίζω να βοήθησα.

Ανώνυμος είπε...

Σε προηγούμενο σχόλιο είχα ρωτήσει μήπως έχει ασχοληθεί κανείς ή μήπως γνωρίζει για την κατασκευή και λειτουργία μηχανής που σπάει καρύδια και αμύγδαλα,ή εάν υπάρχει κάποια φωτογραφία από το εσωτερικό τέτοιας μηχανής.Θα με βοηθούσατε αφάνταστα ευχαριστώ.

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

Φίλε Ανώνυμε 7 Νοεμβρίου 2012 9:25 μ.μ δεν έχω ασχοληθεί με το θέμα και δεν γνωρίζω κάτι σχετικό με τον μηχανισμό του σπαστήρα καρυδιών και αμυγδάλων.Νομίζω όμως ότι μπορείς να βρεις σχετικά στο διαδίκτυο και στο γιουτιούμπ βίντεο και να ξεκλέψεις ιδέες.Αν βρω χρόνο για ψάξιμο και εντοπίσω κάτι θα το αναρτήσω,το ίδιο θα ήθελα να κάνεις και εσύ ώστε να ενημερωθούμε όλοι.

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

από μια γρήγορη αναζήτηση βρήκα :
http://www.freepatentsonline.com/6209448.pdf

yp είπε...

Έφτιαξα ένα σπαστήρα με μανιβέλα πέρυσι, κυρίως για αμύγδαλα αλλά και άλλους καρπούς – το πλάτος μεταξύ των κυλίνδρων της μηχανής είναι χειροκίνητα μεταβλητό.
Το αποτέλεσμα είναι πολύ ικανοποιητικό για σπιτική παραγωγή (μερικά τελάρα αμύγδαλα τον χρόνο). Γλιτώνεις το σπάσιμο αλλά όχι και το ξεχώρισμα της φλούδας από τον καρπό. Δεν θρυμματίζει τα αμύγδαλα αν τα περάσεις 2-3 φόρες (την 1η φορά με στόχο να σπάσεις τα μεγαλύτερα, αμέσως μετά μία 2η για να σπάσει τα περισσότερα και όσα δεν έσπασαν μετά την διαλογή τα περνάω και 3η φορά. Συνολικά ένα περίπου κιλό αμύγδαλα χρειάζεται ~10 λεπτά για να σπάσουν - χωρίς βιασύνη (η διαλογή μετά θέλει πολύ περισσότερο χρόνο).
Στο http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=5747cc84e6ee487146e58c20fe63582b μπορείς να κατεβάσεις το 3D google sketchup μοντέλο που έφτιαξα πριν την κατασκευή με τις σωστές διαστάσεις. Η κατασκευή άλλαξε λίγο στο μηχανουργείο αλλά οι διαστάσεις είναι σωστές. Το βάρος είναι περίπου 6 κιλά - μεταλλική κατασκευή – σταθερή και στιβαρή.
Έβαλα φωτογραφίες για να δεις το μηχάνημα στα link:
http://i1310.photobucket.com/albums/s642/ypsichas/IMG_4862.jpg
http://i1310.photobucket.com/albums/s642/ypsichas/IMG_4861.jpg
http://i1310.photobucket.com/albums/s642/ypsichas/IMG_4860.jpg
Φιλικά,
ΓΨ

Ανώνυμος είπε...

Φίλε δημήτρη, απ' ότι έχω δει στο διαδίκτυο, την επόμενη φορά που θα βάλεις κάποιο πουλερικό, φρόντισε να κόψεις τα πόδια του γιατί τα νύχια μπορεί να κάνουν ζημιά στα δάκτυλα από καουτσούκ.
Μπράβο πολύ καλή δουλειά.

Ανώνυμος είπε...

Μηπως μπορει να γινει καποια βουρτσα με ελαστικα καρφια η οποια να μπορει να μονταριστει πανω σε ηλεκτρικο τρυπανι χειρος;

Ανώνυμος είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ, ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ. ΠΩΣ ΣΤΕΡΕΩΝΕΙΣ ΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΔΙΣΚΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΒΑΡΕΛΙ; ΒΙΔΩΤΑ Η ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΤΡΟΠΟ; ΤΑ ΔΑΧΤΥΛΑ ΚΑΟΥΤΣΟΥΚ ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΕΣΑΙ; (ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΠΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΕΣ ΔΕΝ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΓΡΑΦΕΙ ΣΦΑΛΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΜΙΣΤΗ). ΤΕΛΟΣ, ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΘΕΡΜΟΚΟΛΛΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟΕΣ; ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

-μπορούμε να κάνουμε και αποπτιλωτήρα χειρός πιο εύκολα χρησιμοποιώντας ένα δράπανο φτιάχνοντας την κεφαλή όπως φαίνεται στα παρακάτω λινκ(αναζήτηση σε εικόνες στον γκούγκλη): https://www.google.gr/search?q=chicken+plucker&hl=el&tbo=u&rlz=1C1AVSW_enGR405GR438&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=bojFUObQOIvCswaFz4GICw&ved=0CDMQsAQ&biw=1280&bih=933
-τα δάκτυλα στερεώνονται περνώντας τα μέσα από τρύπες που έχουμε ανοίξει στον κάτω δίσκο και στα πλάγια του βαρελιού.Αν ψάξεις στις φωτό παραπάνω θα το καταλάβεις καλύτερα.


Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

για την αγορά των ελαστικών δακτύλων ψάξτε σε καταστήματα κτηνιατρικού εξοπλισμού για ανταλλακτικά αποπτιλωτήρα στα είδη πτηνοτροφίας π.χ.:
- http://www.vet-circle.gr/category/91-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%80%CF%84%CE%B9%CE%BB%CF%89%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B5%CF%82.aspx
- http://www.toulias-eshop.gr/categories.asp?catid=1091

Ανώνυμος είπε...

φιλε Δημητρη ευχαριστω. θα ξεκινησω αυτες τις μερες να τη φτιαξω σιγα σιγα. για οποιαδηποτε δυσκολια αντιμετωπισω θα σου ξαναστειλω. ευχαριστω πολυ.

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα γείτονες. (μένω Ξάνθη) Φανταστική η ξεπουπουλιαστρα σας!! Έχω δύο ερωτήσεις αν δεν σας κάνει κόπο.
Το μοτέρ dc που χρησιμοποιησατε εινα από μίζα φορτηγού;
Αναφέρεις ότι χρησιμοποίησες λόγο μετάδοσης 2:1 και ότι το μοτέρ δουλεύει στις μισές στροφές του λόγω των 12 V αντί για 24. Αυτο μας κάνει όμως τελικές στροφές δίσκου 75 . Στο βίντεο ο δίσκος φαίνεται να γυρίζει πολύ πιο γρήγορα. Μπορείς να διευκρινήσεις λίγο στις πόσες στροφές γυρνάει ο δικός σας;

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

αγαπητέ πατριώτη(εκ Ξάνθης)η ξεπουπουλιάστρα πρέπει να λειτουργεί με 150 έως 400 στροφές για να είναι αποδοτική όπως γράφω και στο άρθρο.Αυτή την στιγμή δεν λειτουργεί γιατί γίνονται προσαρμογές ώστε να δοκιμαστούν κάποια εναλλακτικά εξαρτήματα γιατί σκοπεύουμε να την παράγουμε εμπορικά σε μερικούς μήνες,μαζί με κάποια ακόμα εργαλεία που χρειάζεται κάθε μικρο-καλλιεργητής,εκτροφέας μέσω του κοινωνικού συνεταιρισμού μας.

Ανώνυμος είπε...

Δεν μου είπες όμως αν το μοτέρ που χρησιμοποίησες είναι μίζα από φορτηγό.

Αντώνης - Ξάνθη

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

το μοτέρ είναι από μια παλιά επαγγελματική σκούπα Nilfisk με μπαταρίες 24 βολτ.Νομίζω ότι μίζα δεν κάνει γιατί έχει πολύ λίγες στροφές και τραβάει πολλά αμπέρ και δεν μπορεί να δουλέψει πάνω από μερικά δευτερόλεπτα γιατί θα καεί λόγω υψηλών θερμοκρασιών που θα ανεβάσει.

Ανώνυμος είπε...

Σημερα επιτελους εφτιαξα και εγω την ξεπουπουλιαστρα μου μετα απο αρκετο κοπο. Σας παρακαλω θερμα πειτε μου ποσες στροφες πρεπει να εχει για το ξεπουπουλιασμα της κοτας? Αυτη τη στιγμη οι τροχαλιες που εχω μου δινουν 250 στροφες. Εβαλα μεσα τεσσερα κοτοπουλα και παραλιγο να γινουν ολα τους κυμα. Ευτυχως που το σταματησα γρηγορα αλλα τα κοτοπουλα οχι μονο ξεπουπουλιαστηκαν αλλα ξεπετσαστηκαν και σπασαν και τα κοκαλα τους. Ετσι οπως εγιναν ειναι να τα βαλω μεσα σε ενα τσουκαλι για σουπα μονο. Το μονο σιγουρο ειναι οτι πρεπει να την δουλεψω σε χαμηλοτερες στροφες για να εχω τα θεμιτα αποτελεσματα αλλα ποσες ειναι αυτες?

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

μπράβο για την κατασκευή σου , όπως γράφω και στην ανάρτηση οι στροφές της πρέπει να είναι μεταξύ 150 και 200 (και όχι 400 που έγραψα) για βέλτιστο αποτέλεσμα.

Ανώνυμος είπε...

Και ναι επιτελους τα καταφερα. Ειχα ενα τελειο αποτελεσμα. Οριστε και η αποδειξη.

[img]n[/img]

Ανώνυμος είπε...

Και ναι επιτελους τα καταφερα. Ειχα ενα τελειο αποτελεσμα. Οριστε και η αποδειξη.

[IMG]http://www1.picturepush.com/photo/a/12433669/img/12433669.jpg[/IMG]

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

συγχαρητήρια για την κατασκευή σου,αν θέλεις στείλε φωτογραφίες να ανεβάσουμε στην ανάρτηση

Ανώνυμος είπε...

προσπαθησα 2 φορες να ανεβασω φωτογραφιες εδω αλλα δεν καταφερα να το κανω. αν ξερει καποιος καποιον τροπο ας μου δωσει οδηγιες για να τις ανεβασω να τις δειτε και εσεις.

Θεόδωρος Κ είπε...

Εάν θέλετε μπορείτε να μου στείλετε τις φωτογραφίες σας στο ftiaxnw@gmail.com και να τις δημοσιεύσω εγώ. Δυστυχώς εδώ στα σχόλια δεν μπορείτε εσείς.

Ανώνυμος είπε...

σας εστειλα σε μηνυμα τις φωτογραφιες που μου ειπατε. Ευχαριστω πολυ για την βοηθεια

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φίλε συγχαρητήρια για την κατασκευή σου! Μήπως θα μπορούσες να μου πεις πόσα εκατοστα είναι οι δακτύλιοι από καουτσούκ που χρησιμοποίησες;

nik.greek είπε...

Τι ακριβως εννοεις φιλε μου? ποσο ειναι το μηκος τους ή ποση ειναι η αποσταση τους μεταξυ τους? Στειλε μου mail στο nik.greek@yahoo.gr αν θελεις.

Ανώνυμος είπε...

Εντάξει, τα καταφέραμε τελικά! Βρηκαμε και τους δακτύλιους και ιδού: https://www.facebook.com/photo.php?v=10201728754685802&set=o.428574270534476&type=2&theater
Ήταν το πιο ξεκούραστο σφαξιμο στην ιστορία! Και πάλι συγχαρητήρια κι ευχαριστούμε που μας εδωσες τα φωτα σου!!!

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο πάρα πολύ κατασκευή!!!!!!!!!!
Δεν αναφέρεις ομως σε τι απόσταση πρέπει να ανοιξουμε τρύπες και σε τι σχήμα στον δίσκο της βάσης
Ευχαριστώ

Δημήτρης Αμανατίδης είπε...

Δεν έχει σημασία το σχήμα ή το πλήθος των οπών αλλά ουσιαστικά κάνουμε τόσες ώστε να μην αφήσουμε μεγάλη επιφάνεια ακάλυπτη και ακουμπάει το πουλερικό απευθείας στον δίσκο.Θα πρέπει δλδ να βάλουμε τα λιγότερα δυνατόν λάστιχα ώστε να μένει ακάλυπτη επιφάνεια πολύ μικρότερη από το μέγεθος του πουλερικού.Το πουλερικό θα πρέπει να ακουμπάει πάντα μόνο σε λαστιχένια δάκτυλα και όχι σε μέταλο.Τα πάρα πολλά λάστιχα ανεβάζουν πολύ το κόστος κατασκευής άσκοπα.

Fotis kama είπε...

συγχαρητήρια Δημήτρη για την πολύ καλή κατασκευή σου νομίζω ότι έχω τελειοποίηση και εγώ το ίδιο μηχάνημα και εάν μπορώ να αναρτήσω Φώτο θα το κάνω