Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2013

Κανόνες υγείας

Κανόνες υγείας

Για να αποφύγει κανείς την αρρώστια πρέπει να μάθει να ζει υγιεινά. Γιατί ένα γραμμάριο πρόληψης αξίζει περισσότερο από ένα τόνο θεραπείας. Η διατήρηση της υγείας που δυστυχώς δεν αγοράζεται παρά αποκτάται μόνο με τον ευνοϊκό τρόπο ζωής, εξαρτάται από ορισμένα πράγματα που πρέπει να τηρεί ο άνθρωπος, καθώς και από ορισμένες συνήθειες που πρέπει να αποφεύγει. Ας δούμε ποιες είναι αυτές.

Τι πρέπει να κάνετε

1. Κάνετε λουτρό τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα
Έτσι το δέρμα διατηρείται καθαρό και το οξυγόνο εισέρχεται πιο εύκολα από τούς πόρους. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ένα μέτριο άτομο αναπνέει σε 24 ώρες με τη μύτη του 550.000 κυβικούς πόντους μόνο αέρα ενώ με τούς πόρους του δέρματος 12.500.000. Για αυτό τα ρούχα σας να είναι ελαφρά και οπωσδήποτε ευρύχωρα.

Διαβάστε και το άρθρο Η άδηλος αναπνοή και η σημασία της

2. Εξασκείτε και τρίβετε το σώμα σας καθημερινά
Η γυμναστική και το μασάζ επαναφέρουν και διατηρούν την κανονική κυκλοφορία που παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο στην υγεία. Είναι το καλλίτερο «φάρμακο» κατά της παχυσαρκίας και της τεμπελιάς.

3. Κάνετε συχνά ηλιόλουτρα σε όλο σας το σώμα
Το φως του ήλιου σταθεροποιεί και δυναμώνει τα νεύρα, διευκολύνει την χώνευση και αναγκάζει τούς πόνους να υποχωρήσουν, τα εκζέματα και τις πληγές να εξαλειφτούν. Είναι η «μάννα» της βιταμίνης D που είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη και στερεοποίηση των κόκκαλων.

Διαβάστε και τ άρθρο Ήλιος: Ευεργέτης της υγείας μας

4. Βγαίνετε στο ύπαιθρο για κάμποσες ώρες τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα
Στο δάσος και στη μοναξιά που βασιλεύει η ησυχία θα δώσετε λίγη ανάπαυση στο κουρασμένο σας μυαλό και, επί πλέον, εκεί, μακριά από τον θόρυβο της πόλεως, θα μπορέσετε να επικοινωνήσετε πιο εύκολα με τον εσωτερικό εαυτό σωστό πνεύμα, την ψυχή, την ζωή, τον θεό.

5. Αναπαύεστε και κοιμάστε αρκετά καθημερινά
Μόνο με την ανάπαυση και προ παντός τον ύπνο επανέρχονται οι δυνάμεις του κουρασμένου σώματος.

Διαβάστε και το άρθρο Ύπνος και υγεία.

6. Κοιμάστε με ανοικτά τα παράθυρα
Χωρίς τροφή έχει ζήσει άνθρωπος πάνω από 100 μέρες, χωρίς νερό πάνω από 10, χωρίς αέρα όμως ούτε δυο λεπτά.

7. Τρώτε κανονικά και πάντοτε με γερή πείνα
Μη ζείτε για να τρώτε, αλλά τρώτε για να ζείτε. Η πείνα είναι η καταλληλότερη «ώρα» του γεύματος.

8. Η τροφή σας να συνίσταται πάντοτε περισσότερο από φρέσκα φρούτα και ωμά λαχανικά
Οι γάτες και τα σκυλιά τρώνε σάρκες. Ό άνθρωπος, σύμφωνα με την ανατομία και φυσιολογία του, είναι γνήσιος φρουτοφάγος.

9. Μασάτε καλά την τροφή
Μη λησμονείτε πώς το στομάχι δεν έχει δόντια.

10. Πάντοτε μετά το φαγητό ξεκουραστείτε λιγάκι προτού ξαναρχίσετε τη δουλειά σας
Κατά την εργασία, σωματική ή πνευματική, το περισσότερο αίμα συγκεντρώνεται στα όργανα ή μέρη που γίνεται η κίνηση ή η ενέργεια και η τροφή δεν χωνεύεται κανονικά.


Τι πρέπει να αποφεύγεται

1. Να μη πίνετε πολλά υγρά κατά το γεύμα
ιατί το νερό δεν μένει συνήθως περισσότερο από 8 λεπτά στο στομάχι και στην πορεία του παρασύρει και πολλές χρήσιμες ουσίες της αχώνευτης τροφής.

2. Μη παρατρώτε
Ποτέ δεν ωφελεί η πολυφαγία παρά παχαίνει, δυσμορφαίνει, εξαντλεί και γηράσκει το σώμα πρόωρα.

3. Ποτέ μη τρώτε όταν έχετε αδιαθεσία, πόνο η πνευματική διαταραχή
Σε τέτοιες περιπτώσεις η τροφή δεν χωνεύει παρά ζυμώνεται, σαπίζει και παράγονται τοξίνες που χειροτερεύουν την κατάσταση.

4. Αποφεύγετε όσο μπορείτε το αλάτι, το πιπέρι και το ξίδι
Βλάπτουν πολύ, περισσότερο από όσο μπορείτε να φαντασθείτε. Είναι η μεγαλύτερη αιτία του αρθριτισμού, του ρευματισμού, των σκληρώσεων, των παραλύσεων κλπ. Τα κρύσταλλα είναι τα προϊόντα τους. Προκαλούν εκζέματα συρίγγια και έλκη. Συντελούν ακόμη και στην εξέλιξη του καρκίνου. Στην τροφή πού σάς αρέσει ξινή, ρίξετε λεμόνι αντί αλατιού και ξιδιού.

5. Μη τρώτε πολλά πλαστικά γλυκίσματα, πάστες, σοκολάτες, ρυζόγαλα κλπ.
Αυτά δημιουργούν ευνοϊκό έδαφος στο σώμα για να παρουσιαστούν συχνά κρυολογήματα και να εκδηλώνονται στο δέρμα ερεθισματώδη εκζέματα και διάφορα σπυριά.

6. Καταδικάσετε όλες τις σάπιες σάρκες, ρέγγες, βακαλιάρο, παστρουμάδες κλπ., καθώς και όλες τις κονσέρβες
Όλα αυτά είναι δηλητήρια και όχι τροφή. Γι’ αυτό και κάθε τόσο διαβάζετε στις εφημερίδες πώς πολλοί δηλητηριάζονται από την πτωμαΐνη τέτοιων τροφών.

7. Μη καπνίζετε-Μη πίνετε καφέ η τσάι
ουλάχιστον λιγοστέψατε τα όσο μπορείτε γιατί περιέχουν δηλητηριώδη στοιχεία όπως η νικοτίνη, η καφεΐνη κλπ. πού σκοτώνουν σιγά- σιγά αλλά σίγουρα τον οργανισμό.

8. Μη τρωτέ σε κάθε γεύμα πολλών ειδών τροφές
Όσο πιο λίγα τα είδη και όσο πιο λιτή η παρασκευή τους, τόσο πιο υγιεινή είναι η τροφή.

9. Μη τρώτε βιαστικά
Αλλού να βιάζεστε, αλλά όχι στο φαγητό. Γιατί όταν καταβροχθίζετε βιαστικά την τροφή ακολουθούν συνήθως κοιλιακές διαταράξεις.

10. Αποφεύγετε τα φάρμακα και τα ναρκωτικά
Αυτά ποτέ δεν απομακρύνουν την αιτία της αρρώστιας και ούτε έχουν καμιά σχέση με την υγεία πού είναι μια φυσιολογική ομαλή λειτουργία της ζωής στο σώμα. Απεναντίας σκεπάζουν, κρύβουν την αρρώστια γιατί ναρκώνουν τα νεύρα και καταπιέζουν τα συμπτώματά της.

11. Μακριά από τα οινοπνευματώδη ποτά
Όλα είναι «μεσίτες» του πόνου, της αρρώστιας και των βασάνων.

12. Αποφεύγετε την στενοχώρια, τον θυμό, τη λύπη, την ανησυχία και κάθε τι που αναγκάζει τα νεύρα να διεγείρονται και να ερεθίζονται.

13. Μην εξαντλείτε τον οργανισμό σας με σεξουαλικές καταχρήσεις
Μη ξεχνάτε πως ένα δράμι σπέρματος ισοδυναμεί με σαράντα δράμια καλού αίματος. Το σπέρμα είναι η τροφή των πιο ευαίσθητων νεύρων, του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού. Μη σπαταλάτε λοιπόν ασκόπως την πολυτιμότερη ύλη του οργανισμού σας.

Πηγή: Φυσική Υγιεινή-Ηλία Πέτρου-Αθήναι 1935

Διαβάστε ακόμη:20 βήματα για υγιεινή ζωή

3 σχόλια :

Ανώνυμος είπε...

Αυτό με το σπέρμα με ζορίζει

Ανώνυμος είπε...

Υπερβολικό!

Ανώνυμος είπε...

Επιστημονικός είναι υπερβολικό;