Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011

Τα φύτρα

τα φύτρα

Τά φύτρα είναι ένας σπουδαίος τρόπος γιά τήν απόκτηση βασικών βιταμινών. Ανάλογα μέ τό βάρος τους, οί φυτρωμένοι σπόροι είναι ή πιό θρεπτική καί αποδοτική - από πλευράς χώρου καί βάρους - τροφή. Σπόροι πού φυτρώνουν, καί δίσκοι γιά τό φύτρωμά τους είναι διαθέσιμοι σέ πολλούς πωλητές τοΰ Διαδικτύου, όπως οί Ready Made Resources, Nitro-Pak, καί Lehmans, αλλά ό καθένας μπορεΐ νά δημιουργήσει φρέσκα, ύγιεινά, καί εξαιρετικά θρεπτικά φύτρα πάνω σέ ένα ντουλάπι κουζίνας, χωρίς άλλο μέσο πέρα από δύο πλαστικά δοχεία παγωτού. (’Άν καί τά δοχεία πού έχουν διάτρητα καπάκια είναι καλύτερα γιά τό συχνό ξέπλυμα μέ νερό).

Τά φύτρα είναι μία θαυμάσια ανάπαυλα από τά κονσερβαρισμένα λαχανικά όσο θά περιμένετε γιά τά σπαρτά νά ωριμάσουν, καί έπίσης προσφέρουν φρέσκια πρασινάδα όλο τόν χρόνο. Μερικές από τίς καλύτερες έπιλογές σπόρων γιά φύτρα είναι τά πράσινα φασόλια, οί φακές, διάφορα είδη αρακά καί φασολιών, τό ραπανάκι, τό αρμυρίκι, καί τό τριφύλλι. Μπορείτε έπίσης νά φτιάξετε μία αξιοπρεπή σαλάτα στην κουζίνα σας μέ έναν δίσκο σπόρων ζαρζαβατικών πού έχετε άφήσει νά φτάσουν σέ ύψος αρκετών εκατοστών. Μπορείτε νά πάρετε πολλές πληροφορίες καί προμήθειες από την εταιρεία Sproutpeople (sproutpeople.com) ή μπορείτε άπλώς νά αγοράσετε κανονικούς σπόρους καί φασόλια από τά σούπερ μάρκετ ή τά ειδικά καταστήματα πώλησης σπόρων.

Επειδή είναι γεμάτα βιταμίνη Β12, άλλες βιταμίνες Β, καί βιταμίνες A, Κ καί C, όπως έπίσης καί ιχνοστοιχεία, άμινοξέα, καί άλλα θρεπτικά συστατικά άπαραίτητα γιά την άνθρώπινη υγεία, τά φύτρα θά πρέπει νά άποτελοΰν ένα σημαντικό μέρος τής δίαιτας επιβίωσης. Οί ξεροί σπόροι, τά σιτηρά καί τά λαχανικά είναι πλούσια σέ πρωτεΐνες καί σέ σύνθετους ύδατάνθρακες, μά στήν διάρκεια τής άπλής διαδικασίας τοΰ φυτρώματος οί βιταμίνες καί τό θρεπτικό περιεχόμενο αύξάνουν σημαντικά. Ώς έπιπλέον δώρο, τά φύτρα είναι καί πολύ πιό εύκολα στήν χώνεψη - καί πιό γευστικά - άπ’ ό,τι στήν κατάσταση τους πρίν τό φύτρωμα.

Πως φτιάχνουμε φύτρα

Γιά επιτυχημένα φύτρα χρειάζεστε μονάχα σπόρους καί ένα βάζο σκεπασμένο μέ ένα τούλι ή ένα τυρόπανο, άσφαλισμένο στήν θέση του μέ ένα λάστιχο. Τά περισσότερα καταστήματα ύγιεινής διατροφής διαθέτουν σπόρους γιά φύτρα, καθώς καί ειδικά πλαστικά ή ανοξείδωτα καπάκια. ’Άν χρησιμοποιείτε ύφασμα, βεβαιωθείτε πώς δέν θά είναι έντελώς υγρό, άλλιώς θά εμποδίζει τόν άέρα καί τήν ύγρασία νά θρέψουν τούς σπόρους σας.
Αφού άφαιρέσετε τούς σπασμένους ή κατεστραμμένους σπόρους (οί οποίοι μπορεΐ νά σαπίσουν στήν διάρκεια τής διαδικασίας του φυτρώματος, μουλιάστε τούς υπόλοιπους (περίπου τέσσερις κουταλιές τής σούπας άνά δοχείο χωρητικότητας ένός λίτρου) γιά έξι μέ οκτώ ώρες. Ξεπλύνετε τό δοχείο καλά πρίν τοποθετήσετε τούς σπόρους μέσα στό δοχείο. Στρέψτε τό δοχείο υπό γωνία, μέ τό άνοιγμά πρός τά κάτω, ώστε τό νερό νά στραγγίσει. Συνεχίστε νά ξεπλένετε τούς σπόρους προσεκτικά, πρωί καί βράδυ. Τό κλειδί είναι νά τούς διατηρείτε ύγρούς μά όχι εντελώς βουτηγμένους στό νερό. Τίς πρώτες λίγες μέρες δέν χρειάζεται φώς, αλλά μπορείτε νά τούς βγάλετε στό φώς άργότερα. Ό χρόνος φυτρώματος ποικίλλει, αλλά συνήθως μπορείτε νά έχετε βρώσιμα φύτρα μέσα σέ τρεις έως πέντε ημέρες. Μπορείτε νά τά φάτε, ώμά ή μαγειρεμένα, αφού τά ξεπλύνετε. Είναι σπουδαία πηγή ένέργειας καί δύναμης, καί μέ πολλά βάζα νά φυτρώνουν σέ διαφορετικά στάδια μπορείτε νά έχετε μία ατέλειωτη ποσότητα.

Κάποια είδη φασολιών όπως τά κόκκινα μπορεΐ νά είναι τοξικά όταν φυτρώνουν, γι’ αυτό βεβαιωθείτε πώς θά κάνετε τήν ερευνά σας καί θά συμβουλευτείτε τόν προμηθευτή σας πρίν άπό τήν διαδικασία.

Πηγή: «Οδηγός επιβίωσης για το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε»

Διαβάστε ακόμη:Επιβίωση σε πείνα: Καλλιέργεια φύτρων

1 σχόλιο :

AMANTA είπε...

Φυσικά θα δοκιμάσω αμέσως. Εχω λιναρόσπορο και σινάπι. Και επειδή φτιάχνω το ψωμί μόνη μου, θα βάλω και στο ψωμί την επόμενη φορά που θα ζυμώσω.